فراکسیون امید برنامه‌ای برای استیضاح وزرا ندارد

زهرا ساعی با اشاره به موضوعات مطرح شده در زمینه استیضاح وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: از جانب فراکسیون امید مجلس، برنامه‌ای برای استیضاح در دستور کار ندارد.

وی با بیان اینکه اگر به وزیری از دولت، اعتراضی داشته باشیم، ابتدا در فراکسیون جلسه‌ای را برگزار کرده و موارد و سؤالات را با وی مطرح می‌کنیم، افزود: استیضاح آخرین مرحله اعتراض به عملکرد وزراست که فراکسیون در این زمینه ورودی نداشته است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در موضوع مطرح شده در زمینه استیضاح وزیر کار، تابحال حتی جلسه‌ای با ربیعی برگزار نکرده‌ایم، ابراز داشت: مطرح کنندگانی که از اعضای فراکسیون امید بودند، فردی اقدام کرده و از جانب فراکسیون نماینده نبودند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: نمایندگان وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین دارند، چراکه وکیل مردم هستیم، نه وکیل دولت، ولی هر اقدامی هم باید با انصاف و تعامل قوا همراه باشد.

ساعی، با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم با وجود مشکلات زیادی که در کشور داریم، به سمت توسعه و پیشرفت حرکت کنیم، باید تعامل قوا را سرلوحه اقدامات خود قرار دهیم، خاطر نشان کرد: با تفرقه و دشمنی کاری را نمی‌توانیم پیش بریم لذا همبستگی و رصد و پایش همدیگر و عقلانیت نباید فراموش شود.

وی با اشاره به طرح موضوع استیضاح وزیر اقتصاد در مجلس، با بیان اینکه در فراکسیون امید در این زمینه جلساتی را با وزیر برگزار خواهیم کرد، ابراز داشت: رئیس دولت یازدهم دستور اکیدی برای شفاف سازی مالی داده و معاون اول خود را مأمور شفاف سازی و پیگیری حقوق‌های نجومی کرده‌اند، ولی این نباید بهانه‌ای برای هجمه به دولت شود.

نماینده مردم تبریز، با تاکید بر اینکه موضوع حقوق‌های نجومی زیبنده کشور نیست، خاطر نشان کرد: وجود شکاف طبقاتی، شکاف دستمزدها و درآمدها واقعاً آزار دهنده است، چراکه کارگرانی را در سطح جامعه داریم که با دستمزدهای پایین کار می‌کنند و ما هم پیگیر خواهیم بود.