این برکناری داد اصلاح طلبان را درآورد!

علی صوفی درباره برکناری مجید انصاری به فرهیختگان گفته است: «گرچه تغییرات لازم است چون مطالبه مردم است، اما این تغییرات مقداری عجیب بود.

بویژه رأیی که مردم در انتخابات اسفند دادند، ‌«نه» بزرگی اصولگرایان گرفتند. اما عملاً بعد از این انتخابات همراهی و هماهنگی از طرف دولت روحانی و همراهان ایشان با مردم دیده نشد. البته حسن روحانی موضع منفی در این رابطه نگرفته‌اند. اما بدعهدی حزب اعتدال و توسعه و اعلام بی‌طرفی در رابطه با تغییر ریاست مجلس خود یک نوع پشت کردن به رأی مردم بود.

دوستان دولتی در حزب اعتدال و توسعه برعکس عمل کردند و از تغییر حمایت نکردند و حامی تثبیت بودند. اتفاقی که در مورد معاونت پارلمانی صورت گرفت مقداری عجیب بود.»

وی ادامه داد: این تغییر با رویکرد اصولگرایی بود ایشان یکی از نیروهای وزارت کشور یعنی امیری را که از حامیان آقای لاریجانی است جای انصاری که اصلاح‌طلب است و از عملکرد وی رضایت وجود داشت، قرار داد.

به هر حال فکر نمی‌کنم فراکسیون امید از این تغییر راضی و موافق آن باشد.

صوفی درباره فهرست دچار اختلاف امید گفت: اساساً لیست امید ما لیست اولیه ما نبود، لیست ثانویه بود و با لیست اولیه ما خیلی فاصله داشت به طوری که ما گشتیم و افراد را پیدا کردیم و آنان را در لیست قرار دادیم. به هر حال عناصر شناخته شده که سابقه اجرایی و قانون‌گذاری داشته باشند در لیست امید نبودند و به همین دلیل انتظاری بیش از این از آنها نبود. بی‌تجربگی و خامی‌ای که در افراد دیده می‌شد اثر خود را گذاشت به طوری که آنان در همان ابتدا و در زمان انتخاب رؤسای شعب غافلگیر شدند.

وی درباره خروجی ضعیف فراکسیون امید گفت: بله. خروجی این بوده که ناپختگی‌ای که در لیست دیده می‌شد در تصمیم‌گیری‌ها اثر گذاشت و ما همچنان آثار آن را می‌بینیم.