روایت روزنامه انگلیسی از تجهیز آسمان ایران توسط پوتین!

روزنامه انگلیسی «اکسپرس» در گزارشی نوشت: «ولادیمیر پوتین» رییس جمهور روسیه، ایران را با ارسال اولین موشک‌های ساخت این کشور به تهران مجهز نمود.

این روزنامه انگلیسی نوشت: ‌با وجود هشدارهایی از اقصی نقاط جهان مبنی بر این که فروش این گونه سلاح‌ها تنش را در منطقه به ویژه از جانب اسرائیل رقیب منطقه‌ای ایران شدت می‌بخشد، سامانه دفاع موشکی «اس-300» به این کشور رسید.

بر اساس این گزارش، مقام‌های ایرانی تاکید می‌کنند که این سامانه دفاع موشکی به طور کامل متحرک برای تشکیل سپر دفاعی در آسمان این کشور استفاده می‌شود اما آن‌ها به طور مکرر از محو اسرائیل از نقشه جهان صحبت می‌کنند، که این خود موردی هشدار دهنده است.

ولادیمیر پوتین ممنوعیت فروش تجهیزات نظامی به ایران را سال گذشته بعد از ممنوعیت 5 ساله معاملات نظامی با ایران رفع کرد. این کشور در آوریل سال جاری  اولین محموله از سامانه اس-300 که شامل تجهیزات راداری و لوله‌های موشک بود را به ایران ارسال کرد. انتظار می‌رود ارسال نهایی قطعات این سامانه قبل از خاتمه سال جاری نهایی شود.

اکسپرس با توصیف سامانه دفاع موشکی اس-300 نوشت: این سامانه دفاع موشکی ساخت روسیه یکی از پیشرفته ترین‌ها سامانه‌ها در نوع خود است که می‌تواند موشک‌های بالستیک و جنگنده‌ها‌ را از مسافت 100مایلی هدف گیرد.

این روزنامه انگلیسی در خاتمه نوشت: ایران بعد از بیان این‌که زمینه برای نابودی و سقوط رژیم صهیونیستی بیش از بیش مهیا شده است، اسرائیل را با هزاران موشک خود تهدید نموده و «حسین سلامی» معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اوائل ماه جاری  گفت که ایران بیش از صد هزار موشک آماده شلیک به اسرائیل را در اختیار دارد.