معاون اول رییس جمهور وارد استان فارس شد

معاون اول رییس جمهور به منظور بازدید و افتتاح از چند پروژه عمرانی، دقایقی پیش وارد استان فارس شد.

 

اسحاق جهانگیری صبح امروز (سه شنبه) به هنگام ورود به فرودگاه شهید دستغیب شیراز از سوی استاندار و جمعی از مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت. 

 

معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر طرح توسعه پتروشیمی شیراز را افتتاح و در مراسم افتتاح این پروژه سخنرانی کند. 

 

بهره‌برداری از کارخانه فراوری روغن نباتی کیمیادانه و افتتاح ۱۲ هکتار از چهار هزار هکتار سیستم آبیاری نوین استان فارس از دیگر برنامه‌های دکتر جهانگیری در این سفر یکروزه است. 

 

معاون اول رییس جمهور همچنین موضوع بحران کمبود آب و خشکسالی استان فارس را در جلسه‌ای با حضور مدیران استان بررسی خواهد کرد و سپس در جلسه شورای اداری استان که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد. 

 

وزرای نفت و جهاد کشاورزی در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می‌کنند. 

 

معاون اول رییس جمهور در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اهمیت و جایگاه استان فارس گفت: این استان از استان‌های بزرگ و تراز اول کشور است و جایگاه ویژه‌ای در بخش‌های کشاورزی، صنعت و انرژی دارد. 

 

جهانگیری با بیان اینکه استان فارس در عرصه کشاورزی و میزان تولیدات جایگاه نخست را در ایران به خود اختصاص داده گفت: طرح‌های کشاورزی خوبی برای توسعه این بخش طراحی شده است تا میزان تولیدات کشاورزی بیش از پیش افزایش یابد بطوریکه ۴ هزار هکتار از اراضی این استان تحت آبیاری نوین قرار خواهد گرفت. 

 

وی افزود: از آنجا که خشکسالی و تامین آب از نیازهای کشور و بویژه استان فارس است طرح‌های خوبی نیز در این زمینه طراحی شده است. 

 

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه استان فارس از نظر ذخایر انرژی و نفت و گاز نیز وضعیت ممتازی دارد گفت: این استان رتبه دوم را در بخش گاز به خود اختصاص داده و دولت در این زمینه طرح‌های مهمی اندیشیده است. 

 

جهانگیری توسعه پتروشیمی در استان را از برنامه‌های دولت برشمرد و از سرمایه گذاری ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در این بخش خبر داد. 

 

وی همچنین به ظرفیت‌های استان در صنایع دیگر به ویژه صنعت الکترونیک اشاره کرد و گفت: استان فارس دارای شرایط ممتازی برای تبدیل شدن به قطب صنعت و کشاورزی در کشور است. 

 

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در سفرهای خود به استان‌های مختلف کشور در جلسات اقتصاد مقاومتی با هدف بررسی میزان پیشرفت طرح‌های مربوط به این موضوع شرکت می‌کند اظهار داشت: مسئله اقتصاد مقاومتی مهم‌ترین دستور کار دولت در سال جاری است و در این سفر‌ها با مدیران موانع پیش روی راه اندازی تولید و رونق اقتصادی را بررسی می‌کنیم. 

 

جهانگیری در ابتدای سخنان خود نسبت به مردم خوب و خونگرم استان فارس ابراز ارادت کرد.