برنامه‌های رهبر معظم انقلاب در سفر به قم

مسوول ستاد تبلیغات استقبال از مقام معظم رهبری رئوس برخی برنامه‌ها و دیدارهای ایشان در سفر به قم را تشریح کرد.

اهم اظهارات حجت الاسلام والمسلمین نبوی، صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران را در ادامه بخوانید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از ورود به شهر مقدس قم و برگزاری مراسم استقبال از ایشان، سخنرانی عمومی در جمع اقشار مختلف مردم قم خواهند داشت.
نشست با عموم طلاب اعم از خواهر و برادر، جلسه با طلاب غیرایرانی، نشست مشترک با نخبگان حوزوی و دانشگاهی، نشست با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه‌های علمیه، جلسه با خانواده شهدا و جانبازان، نشست با بسیجیان، از جمله دیدارهای رهبر فرزانه انقلاب در قم است.
احتمال تغییر در برنامه‌ها وجود دارد.
مقام معظم رهبری همچنین در این سفر پر خیر و برکت، دیدارهای صمیمانه‌ای نیز با مراجع معظم تقلید، البته بدون حضور خبرنگاران خواهند داشت.
زمان دقیق سفر رهبر معظم انقلاب به قم هنوز مشخص نیست، اما این سفر اواخر هفته آینده انجام می‌شود.
. رهبر معظم انقلاب به طور طبیعی هر چند وقت یک بار سفرهای استانی دارند و لذا تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان راجع به این سفر نشان از بی دقتی رسانه‌های بیگانه است.
طبعا ویژگی بارز این سفر وجود بارگاه ملکوتی حضرت معصومه(س) و حوزه علمیه قم است و رهبر نظام اسلامی به قم به عنوان پایتخت فکری شیعیان جهان عنایت و توجه خاصی دارند.
بی شک ملاقات نزدیک حوزویان با رهبر انقلاب و ارایه گزارش از سیر تحولات حوزه در حضور معظم له و کسب رهنمودهای ایشان در رشد و بالندگی حوزه نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای دارد.
حساسیت بیش از حد رسانه‌های بیگانه نسبت به این سفر

این‌که می‌بینیم سفر ایشان به هر جای دیگری به غیر از قم این‌گونه برای رسانه‌های بیگانه حساسیت‌زا نیست، به این دلیل است که آن‌ها بسیاری از بنیان‌های تبلیغاتی خود در دنیا را به واسطه سفر رهبر انقلاب به قم در معرض خطر می‌بینند، به این معنا که آن‌ها در دوران فتنه به این دروغ متوسل شده بودند که روحانیت و مراجع از نظام اسلامی فاصله گرفته‌اند.

با سفر مقام معظم رهبری و دیدارهای صمیمانه ایشان با عموم حوزویان و به ویژه مراجع عظام تقلید، توطئه‌ها خنثی می‌شود و به همین خاطر است که مدام در این راستا به ارایه تحلیل‌های دروغین و ساختن شایعات بی اساس رو آورده‌اند.
با توجه به این‌که یکی از برکات نظام اسلامی نشر تفکر و معارف شیعی در جهان است، لذا همه حوزویان و مراجع تقلید پشتیبان نظام و رهبری هستند و مردم قم نیز با استقبال بی نظیر خود شایعات و ترفندهای تبلیغاتی دشمنان را ناکام می‌گذارند.
طی امروز و فردا برنامه‌های تبلیغی رسما در قم شروع می‌شود.
هم اکنون و از روزهای پیش شور و نشاط فوق العاده‌ای در خصوص این سفر در قم ایجاد شده است؛ البته با جدی‌تر شدن کارهای تبلیغاتی این شور و نشاط قطعا مضاعف می‌گردد.
ستاد تبلیغات استقبال با هدف ساماندهی برنامه‌های تبلیغاتی سفر تشکیل شده است تا تبلیغات مردمی و رسانه‌ای و نیز برنامه‌های نهادها در این برنامه هدفمند شود.
برکات سفرهای گذشته مقام معظم رهبری به قم

توسعه ساختار تشکیلاتی حوزه و گسترش آن در استان‌ها بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در سفر گذشته‌شان به قم صورت گرفت، ضمن آن‌که یکی از برکات مهم سفر قبلی معظم‌له به قم، تحول در برنامه‌های تبلیغی حوزه به ویژه در زمینه طرح هجرت و سفیران هدایت بوده است.
همه مدیران و مسوولان حوزه به طور جدی به دنبال تحقق منویات مقام معظم رهبری هستند.
هر چند ما تا رسیدن به خواسته‌ها و اهدافی که رهبری برای حوزه ترسیم کرده‌اند فاصله زیادی داریم، اما انصافا طی سال‌های اخیر کارهای خوبی در زمینه تحول حوزه و کارآمدی بیشتر آن به منظور پاسخگویی به نیازهای جهانی امر تبلیغ و ترویج معارف دینی انجام شده است که باید این راه ادامه پیدا کند.
بسیاری ازمردم قم از روزها پیش برای سلامتی مقتدای خود به ذبح قربانی پرداخته و گوشت آن را بین نیازمندان توزیع نموده‌اند.
شایعه تفاوت دیدگاه‌های رهبری با مراجع ازجمله تبلیغات سوء و روش‌های جذب طرفدار مخالفین و دشمنان برشمرد.
سفر مقام معظم رهبری به قم تمام این تبلیغات سوء را از بین می‌برد و جایگاه دشمنان را دچار فرو پاشی خواهد کرد، همچنین استقبال پرشکوه از ایشان نیز ضربه‌ای محکم به استکبار و کفار خواهد بود.
در بعد بین الملل دستاوردهای سفر رهبر معظم انقلاب موجب قوت قلب تمام شیعیان جهان خواهد شد.
عده‌ای از جریانات سال گذشته سوء استفاده کرده و به بیان برخی شایعات پرداخته و طرفداران خود را به آن مشغول نموده‌اند، اما با سفر معظم له به قم آن‌ها شاهد از بین رفتن جایگاه خود شده و نسبت به این سفر موضع گیری‌هایی نموده‌اند.
این دسیسه را جریانی هماهنگ شده از سوی دشمنان و معاندان اسلام و ایران دنبال می کنند.
در این جریان چه در داخل و چه در خارج کشور طرفداران نقاق با هم متحد و به فتنه افکنی پرداختند.