فریدون اصلا پرونده ایثارگری به دانشگاه شهید بهشتی نداده

داوود طالبی مشاو رئیس دانشگاه شهید بهشتی در امور ایثارگران و عضو هیئت‌علمی این دانشگاه  درباره شرکت فریدون در آزمون دکتری و ادعای رئیس سازمان سنجش مبنی بر اینکه وی از سهمیه شاهد و ایثارگر برای تحصیل در دانشگاه شهید بهشتی استفاده کرده است، اظهار داشت: اصلاً در مقطع دکتری امکان انتقال حتی برای ایثارگران نیز وجود ندارد، این حرف بی‌معناست. ما در دانشگاه شهید بهشتی جانباز 70 درصد دو دست قطع داشتیم که نتوانستیم او را از  پردیس که قبلاً در دوبی بود و در حال حاضر به ایران منتقل شده، منتقل کنیم، چون قانون اجازه نمی‌دهد.

وی افزود: بنده از بخش‌های مختلف سوال کردم. اینکه آقای حسین فریدون پرونده‌ای در امور ایثارگران تشکیل دهند و یا اینکه مدرکی بابت ایثارگری ارائه دهند که این انتقال از این کانال انجام شود به هیچ عنوان نداشتند. نزد ما در دانشگاه شهید بهشتی مدرکی که نشان دهنده ایثارگری وی باشد، ارائه نشده است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی در پاسخ به این سوال که آیا آقای فریدون در سال تحصیلی 93 مراجعه و پرونده‌ای را بابت ایثارگری به این بخش ارائه کرده است، گفت: آقای فریدون به هیچ عنوان مراجعه و درخواستی نداشتند و هیچ مدرکی هم بابت ایثارگری و جانبازی ارائه نداده که از کانال ایثارگری انتقال انجام شود، ضمن اینکه اصلاً از این اتفاقات در مقطع دکتری رخ نمی‌دهد و انتقال در مقطع دکتری معنی ندارد، چه برسد به اینکه  ایشان از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر منتقل شده باشد.

وی درباره اینکه حسین فریدون گروه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه شهید بهشتی را تحت فشار قرار داده تا در این دانشگاه جذب شود، گفت:من هم این موضوع را شنیده‌ام.

این استاد ایثارگر دانشگاه شهید بهشتی افزود: به نظرم آقای فریدون در دانشگاه گیلان اصلا دانشجو نشدند که حالا بگوییم به عنوان  دانشجوی انتقالی در مقطع دکتری در دانشگاه شهید بهشتی جذب و تحصیل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که مسئولان سازمان سنجش می‌گویند در مقطع شبانه دانشگاه گیلان قبول شده است و به پردیس دانشگاه شهید بهشتی منتقل شده است نیز گفت: تبصره و آیین‌نامه مربوطه را به افکار عمومی و جامعه نشان دهند چگونه است دانشجوی فرزند شهید و جانباز دو دست قطع نمی‌تواند انتقال انجام دهد اما ایشان ‌می‌تواند؟

مشاو رئیس دانشگاه شهید بهشتی در امور ایثارگران درباره اینکه اگر بر فرض این کار قانونی باشد و حتی دانشجوی پردیس هم باشد باید پرونده ایثارگری داشته باشد و کمیسیون تشکیل شود تا این کار قانونی باشد، گفت: در دانشگاه شهید بهشتی اینکه ایشان پرونده‌ای به نام ایثارگری تشکیل دهند و بعد این پرونده برود در شورای ایثارگری و کمیسیون موارد خاص؛ این اتفاق نیفتاده، ضمن اینکه در طول بعد از انقلاب  اصلا سابقه ندارد کسی از پردیس یا شبانه از دانشگاه دیگری در مقطع دکتری بتواند بیاید اینجا که ایشان دومی باشد. ما اینجا فرزند شهید و جانباز داریم اما این کار را نمی‌کنیم، چون قانون اجازه نمی‌دهد و انتقال در پردیس ممنوع است. خوب است از دانشگاه گیلان بپرسید آقای فریدون پرونده داشته یا نه؟