باهنر: استقلال حزبی مضموم‌ترین روش کار سیاسی است

محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در همایش احزاب و انتظارات از مجلس دهم که صبح امروز (پنجشنبه 31 تیرماه) در وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات مجلس دهم تفاوت‌های زیادی با انتخابات‌های گذشته داشت یکی از آنها این بود که همه فعالان سیاسی کشور به این باور رسیدند که اگر مطالبه‌ای دارند باید پای صندوق‌های رأی بیاورند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات و چالش‌های فعالیت حزبی در کشور گفت: فعالان سیاسی در کشور این گونه عادت کرده‌اند که از منافع حزب بهره‌مند شده اما هزینه‌های آن را پرداخت نکنند. همین که بالا رسیدند می‌گویند که چه تشکیلات و چه حزبی؟ ما خودمان بالا آمده‌ایم.

باهنر در همین باره افزود: برخی از لیست امید بالا آمدند اما در مجلس به این لیست رأی ندادند. برعکس این ماجرا هم وجود داشت یعنی آنهایی که به نام اصولگرایی بالا آمدند در مجلس اعلام استقلال کردند.

دبیر کل جبهه پیروان ادامه داد: اینکه گفته می‌شود من مستقلم و عضو هیچ حزب و گروهی نیستم مانند این است که گفته شود من هیچ

طایفه، گروه، خانواده و محل تحصیلی ندارم.

باهنر با بیان اینکه استقلال از احزاب در کشور ما ممدوح است در حالی که مضموم‌ترین روش کار سیاسی است گفت: فرض کنید که یک آقایی 10- 15 یا 20 میلیون رأی آورده است؛ این عزیز رئیس جمهور که 20 میلیون رأی آورده تصور می‌کند که به اندازه این تعداد، بزرگ شده است. او محبوب است و مردم به او رأی داده‌اند اما معلوم نیست که به اندازه 20 میلیون نفر بفهمد بنابراین باید یک تشکیلات و مراکز مطالعاتی وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تعدد احزاب و تشکیلات سیاسی اظهار داشت:  در کشور بیش از 400 حزب از وزارت کشور مجوز گرفته است که از این تعداد 350 حزب تنها روی کاغذ است و بقیه هم در زمان غیر از انتخابات در خواب زمستانی بوده و در هنگام انتخابات یک تکانی به خود می‌دهند.

باهنر اضافه کرد: در کشور تنها 5 یا 6 حزب داریم که در طول سال فعال بوده و همایش و دفتر و روزنامه و نشریه دارند و تولید و نشر فکر می‌کنند.

دبیر کل جبهه پیروان با بیان اینکه ما ناچار به داشتن 3،2 تا 4 حزب فراگیر، منظم، چارچوب‌دار و پاسخگو در کشور هستیم گفت: اگر به این سمت نرویم، من بابت آینده نظام مردم سالاری خوف دارم که به بحران و بن بست روبرو شود مگر اینکه کار حزبی را بپذیریم.

باهنر در همین باره تأکید کرد: اگر از نردبان حزبی بالا می‌رویم باید به آن تعهد داشته باشیم و آن هم یک شرط دارد، اینکه آن حزب در چارچوب‌های اصلی نظام که توسط مقام معظم رهبری طبق بند 110 قانون اساسی تعیین می‌شود فعالیت کند.