در ادامه واکنش‌ها به خبر مرگ مسعود رجوی، که در نشست هفته گذشته گروهک منافقین در پاریس توسط ترکی الفصیل (رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان) اعلام شد، کارشناس تلویزیون کمونیستی "کانال جدید" به بررسی راز مخفی نگه‌داشتن مرگ مسعود رجوی پرداخت.

 

 "مصطفی صابر" در پاسخ به این سؤال که چرا سازمان مجاهدین (گروهک تروریستی منافقین) گفته‌اند اظهارات ترکی الفیصل "اشتباه لفظی" بوده و "مرحوم بودن مسعود رجوی" کذب است؟ گفت: «این خیلی عجیب است که کسی که رئیس سازمان امنیت عربستان سعودی بوده و دائما با اخبار و اطلاعات سروکار دارد، در یک جلسه رسمی که یقین دارد اظهاراتش در همه‌جا انعکاس خواهد داشت بیاید آن‌هم نه یک بار بلکه دو بار به صراحت خطاب به مریم رجوی بگوید "شوهر مرحومتان".

خیلی واضح است که این را هیچ جور نمی‌شود پنهان کرد. اما مجاهدین خلق (گروهک منافقین) به صورت خیلی مسخره‌ای  سعی کردند این کار را بکنند؛ برای همین گفتند "اشتباه لفظی بوده است". مگر می‌شود یک آدم درباره زندگی یک فرد دچار اشتباه لفظی شود؟ آنها تلاش کردند سخنان ترکی الفیصل را حذف و سانسور کنند.»

 

 

وی افزود: «من حدس می‌زنم که مقامات عربستان احتمالاً می‌دانند که مسعود رجوی از دنیا رفته است، منتها احتمالاً مجاهدین (منافقین) درست به آنها تفهیم نکرده بودند که این قضیه باید پنهان بماند. برای همین ترکی الفیصل به‌راحتی دو بار در نشست مجاهدین (منافقین) در پاریس گفت: "مرحوم مسعود رجوی".

 

صابر در ادامه در پاسخ به این سؤال که "سازمان مجاهدین خلق، خود را یک سازمان سیاسی و اپوزیسیون جمهوری اسلامی معرفی می‌کند، مگر می‌شود رهبر یک سازمان سیاسی را برای 13 سال از دید مردم و حتی خود سازمان مخفی نگه داشت؟" گفت: «مجاهدین خلق، سازمانی است مافیاگونه شبیه گروه طالبان. طالبان هم مرگ ملاعمر را دو سال مخفی نگه‌داشت، زیرا می‌ترسیدند با افشای مرگ او این گروه از هم بپاشد.

به نظر می‌رسد مجاهدین خلق نیز چنین حالتی دارند. به‌هرحال چیزی که واضح است این است که اگر مسعود رجوی زنده باشد، چرا باید او را 13 سال مخفی نگه‌دارند؟ چرا او نباید با مردم سخن بگوید؟ و اگر رجوی مرده باشد و آنها بخواهند او را زنده نگه‌دارند، این هم خیلی بد است. چون آنها با این کار می‌خواهند نشان دهند که سازمان مجاهدین خلق، سازمانی مخوف و مافیایی است.»

 

 

کارشناس تلویزیون کمونیستی در پایان تاکید کرد: «در هرحال مسعود رجوی چه زنده باشد و چه مرده، مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک جریان به‌شدت عقب‌مانده مذهبی و به‌شدت مافیایی است و ما با یک گروه عجیب‌وغریبی مانند داعش مواجه هستیم.»