نتانیاهو: ایران هنوز قابلیت هسته‌ای دارد

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران حوزه نظامی رسانه‌های اسرائیل درباره موضوع‌های مختلفی صحبت کرد.

 به نوشته وبگاه «عروتص شوا» نتانیاهو درباره ایران گفت: «قابلیت هسته‌ای ایران از بین نرفته است. اسرائیل مانع تجهیز ایران به سلاح اتمی می‌شود.»

نتانیاهو درباره توافق با ترکیه گفت: «توافق با ترکیه عاقلانه بود. این امر برای اسرائیل مهم است و ما امید داریم که در خدمت گفت‌و‌گوهای بیشتر و همکاری باشد. تمام پروسه با همکاری کامل انجام شد و همه جناح‌ها چون آمریکا، روسیه، یونان و قبرس در آن مشارکت داشتند.»

نخست وزیر اسرائیل درباره روابط با آمریکا نیز اظهارداشت: «روابط با آمریکا بر اساس اصول مشترک است و حمایت کامل از اسرائیل در بین افکار عمومی آمریکا وجود دارد و حمایت آن‌ها از ما در حال افزایش است درحالی‌که چنین حمایتی از فلسطینیان مشاهده نمی‌شود.»

وبگاه صهیونیستی «آلگماینر» نیز نوشت: آمریکا تنها کشوری است که هواپیماهایی با قابلیت حمل بمب‌های بتن شکن (MOP) دارد و اسرائیل هم نیاز به این بمب‌ها و هواپیماها برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران است. اسرائیل می‌تواند بدین شکل ایران را از ساخت سلاح اتمی باز دارد. بنابراین اسرائیل نیازمند حمایت آمریکا و دیگران است زیرا یک سال بعد توافق هسته‌ای دیگر بزرگ به نظر نمی‌رسد.