عامل حمله به سفارت ایران در بیروت دستگیر شد

فرد دستگیر شده به مشارکت در بمبگذاری چندین خودروی دیگر اعتراف کرده، که هنوز بعضی از آنها منفجر نشده است.

روزنامۀ الاخبار لبنان روز دوشنبه در مطلبی اعلام کرد: تقریبا 2 هفتۀ قبل نیروهای امنیتی یک سوری به نام "احمد فاضل" معروف به "ابو الطیب" را بازداشت کردند. اما پس از مدت کوتهی مشخص شد که فرد بازداشت شده یک جوان عادی نیست، بلکه او یکی از کسانی است که با بمبگذاری خودروها، چندین بار مناطقی از لبنان را به لرزه انداختند.

ابو الطیب، یکی از بمب گذاران خودروها و سازندگان بمب برای گروه تروریستی "جبهه النصره" است.

اما سرنخی که باعث دستگیری این تروریست شد، یکی از نزدیکان وی بود که از سران گروه تروریستی "جبهه النصره" است. ابوالطیب قبلا در یکی از پمپ‌های بنزین در روستای "القبیات" کار می‌کرد و فرد شناخته شده ای نبود.

"احمد فاضل" قبل از آن که با لقب "ابو الطیب" معروف شود، در دانشکده پزشکی دانشگاه "البعث" (سوریه) درس می‌خواند.

با آغاز بحران و جنگ در سوریه وی به گروه تروریستی موسوم به "گردانهای الفاروق" ملحق شد. وی در درگیری با نیروهای ارتش سوریه شماری از سربازان سوری را به اسارت گرفت و آنها را به فرماندۀ خود "موفق ابو السوس" تحویل داد. (ابو السوس پس از مدتی با داعش بیعت کرد و فرمانده نظامی این گروه در ارتفاعات قلمون شد).

پس از آزادسازی "القصیر" و پاکسازی آن از تروریست‌ها، ابو الطیب به همراه گروه‌های مسلح به منطقۀ "یبرود" رفت و در آنجا به النصره پیوست و با "ابومالک التلی" سرکرده این گروه در منطقه "رنکوس" بیعت کرد.

احمد فاضل در آنجا خودش را "ابو الطیب" نامید و از همان زمان بمبگذاری خودروها را آغاز کرد.

 

این خبر تکمیل می شود ..