باز هم ردپای عربستان در خرابکاری علیه ایران

یک منبع فلسطینی (که نامش ذکر نشده) اعلام کرد دیدار «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین در پاریس به درخواست مقامات عربستان سعودی صورت گرفته است.

بر اساس گزارش وبگاه اسرائیلی «المصدر»، این منبع فلسطینی افزود عربستانی که به صورت علنی نماینده‌اش «ترکی الفیصل » رئیس سابق اطلاعات را به اجلاس منافقین در پاریس فرستاد و از طرف فلسطینی (تشکیلات خودگردان) درخواست کرد در این تجمع شرکت کند و یک هیات نیز شرکت کرد؛ در ادامه نیز از عباس خواست با رجوی دیدار کند.

وی در ادامه ادعا کرد: طرف فلسطینی (تشکیلات خودگردان) خودش را طرفی در درگیری ایرانی-داخلی نمی‌داند اما نمی‌توان حالت برخورد میان ایران و کشورهای عربی حامی تشکیلات خودگردان را نادیده گرفت. تشکیلات خودگردان مانند تهران در امور داخلی ایران دخالت نمی‌کند؛ حجم حمایت مالی ایران از حماس در غزه بر همه آشکار است اما تشکیلات با این حال موضعی در قبال موضع داخلی ایرانی نداشته است.

این منبع فلسطینی سپس مدعی شد: هیچ طرحی برای این موضوع که با معارضان ایرانی مانند نمانیده مشروع ملت ایران رفتار شود، وجود ندارد آنگونه که ایران با حماس رفتار می‌کند؛ از نظر ما این دیدار برای تبادل نظرات درباره مسایل مهم منطقه‌ای بود و بس.

تشکیلات خودگردان که ارتباطی خوبی با ایران ندارد، همیشه مورد انتقاد گروههای مقاومت در فلسطین بوده و هست. حماس بشدت از هماهنگی امنیتی و اطلاعاتی تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی انتقاد می‌کند و همیشه خواستار قطع این همکاری بوده است

طبق گزارش‌های خبری، تشکیلات خودگردان رابطه خوبی با رژیم صهیونیستی و از سویی دیگر با عربستان سعودی دارد. کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات و قطر نیز در این تشکیلات نفوذ مالی و سیاسی دارند.