برگزاری همایش «اقدام اعراب» علیه دخالت‌های ایران!

دولت بحرین قصد دارد نشستی با حضور سران رسمی و شخصیت‌های برجسته کشورهای عربی با دستور کار نحوه مقابله با تهدیدات ایران و جلوگیری از مداخله تهران در مسائل داخلی خود برگزار کند.

آنطور که الشرق‌الاوسط گزارش داده، فدراسیون عربی حقوق‌بشر مسئول برگزاری این نشست است که شنبه هفته آینده در منامه پایتخت بحرین و با هدف بررسی تهدیدات ایران برای امنیت پان‌عربی برگزار خواهد شد.

این نشست با عنوان «بدون امنیت، حقی باقی نمی‌ماند» برگزار می‌شود و آنطور که برگزارکنندگان گفته‌اند بیش از 200 نفر از جمله نمایندگان پارلمان‌های کشورهای عربی، نمایندگان پارلمان مصر، نمایندگان نهادهای حقوق‌بشری بین‌المللی و عربی، نمایندگانی از آژانس حقوق‌بشر سازمان ملل متحد و برخی چهره‌های دانشگاهی مرتبط با این موضوع در آن شرکت خواهند جست.

برگزارکنندگان این همایش گفته‌اند که در کنار مجمع اصلی، نشست‌های کارشناسی برای پیگیری نحوه اجرای استراتژی «اقدام اعراب علیه دخالت‌های ایران» تشکیل خواهد شد.

پایان دادن به منازعات قومی درون اعراب از طریق اشاعه فرهنگ مدارا، آشتی ملی و پذیرفتن وجود دیگری در جامعه اعراب، دیگر دستور کار این نشست خواهد بود.