روحانی با پوتین دیدار می کند

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه 17 مرداد برای دیدار دوجانبه و همچنین شرکت در اجلاس سه‌جانبه ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان به باکو سفر می‌کند.

وی افزود: حجت‌الاسلام حسن روحانی، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری فدراسیون روسیه و الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان، دوشنبه آینده و در اجلاس مشترک باکو همکاری‌های سه‌جانبه، از جمله در حوزه بازرگانی، انرژی، ارتباطات، مسائل زیست محیطی، مبارزه با تروریسم، حمل و نقل و ترانزیت را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

اسماعیلی اضافه کرد: رئیس‌جمهور کشورمان در حاشیه این اجلاس، دیدار دوجانبه‌ای نیز با ولادیمیر پوتین خواهد داشت و مسائل مورد علاقه و سیر همکاری‌های کشورمان و روسیه مورد بررسی و گفتگو قرار خواهد گرفت.

معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رئیس‌جمهور ادامه داد: روز یکشنبه هفدهم مردادماه به دیدارهای دوجانبه آقای دکتر روحانی با همتای آذربایجانی خود اختصاص خواهد داشت و روند اجرای توافقات دو کشور و نیز همکاری‌های تازه در حوزه‌های بازرگانی، صنعتی، انرژی، فرهنگی، بانکی، تسهیلات کنسولی، ارتباطات و به ویژه حمل و نقل ریلی مورد بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در این سفر همچنین عملیات اجرایی چند واحد صنعتی مشترک در آذربایجان همراه با انتقال فناوری از کشورمان آغاز خواهد شد. رئیس‌جمهور را در این سفر تعدادی از وزرا و مقامات بلندپایه کشورمان همراهی می‌کنند. رئیس‌جمهور بعدازظهر دوشنبه به تهران باز خواهد گشت.