جهانگیری: روحانی مظلوم‌ترین رئیس جمهور ایران است

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور،بعدازظهر امروز با حضور در نشست استانداران سراسر کشور طی سخنانی اظهار داشت: جلسه مشترک دولت با استانداران آخر هفته جاری برگزار می شود و استانداران می توانند مطالب و پیشنهادات خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کنند

جهانگیری با بیان اینکه دولت آقای روحانی و شخص ایشان در مقایسه با دیگر روسای جمهور جز مظلوم‌ترین‌هاست، افزود:  به هر حال بنده خودم در دولت آقای خاتمی وزیر و پیش از آن نیز نماینده بودم و می توانم اظهارنظری بابت این بحث داشته باشم.

وی تهاجم به روحانی را بی سابقه عنوان کرد و گفت: این درحالیست که در دوره اول ریاست جمهوری ایشان، گره های بسیار بزرگی باز شده است.

معاون اول رئیس جمهور به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و اظهار داشت: اگر آقایان بحث انتخابات را دارند که این انتخابات هم به وقت خودش برگزار می شود و در آن زمان رقبا می توانند بیایند و هر طور دوست دارند حرف بزنند و موضع گیری کنند.

جهانگیری گفت: بالاخره قاضی اصلی مردم هستند و رای آنها در صندوق ریخته می شود و اسم هر کسی بیرون بیاید مورد احترام همه است ولی برای تخریب رییس جمهور، آنهم شخصیتی که روحانی و مجتهد و نماینده خبرگان است و ٢٤ سال نماینده ولی فقیه در شورای عالی امنیت بوده و الان نیز رییس این شوراست، متاسفانه حرف های بدی زده می شود و خیلی سخیف است که انسان درباره شخصیت دوم کشور اینگونه صحبت کند.

وی ادامه داد: کسانی که آن شرایط را در گذشته به وجود آوردند و ما نجابت می‌کنیم و نمی‌گوییم چه کاری کردند و چه شرایطی برای کشور به وجود آوردند، حالا طلب کار شده اند گویا یادشان رفته چه حجم منابعی در اختیارشان بوده و چگونه این منابع را هدر دادند و در آخر چه تورم و رکودی بر کشور حاکم کردند.

معاون اول رئیس جمهور گفت: یکی مهمترین اقداماتی که در طول یکسال اخیر مورد تاکید قرار گرفت، اصلاح نظام بانکی کشور بود، که کار فشرده ای توسط یک مجموعه کاردانی انجام دادند و نهایی شد و بانک مرکزی مسیولیت پیدا کرده که اصلاح نظام بانکی را انجام دهد.

جهانگیری تصریح کرد: گاهی اوقات انسان جمله ای میگوید و عده ای برای اینکه همینطوری مخالفت کنند می گویند فلانی گفته نظام بانکی مظلوم است. بعد دوتا مدیرعامل نشان می‌دهند و می گویند [منظور از مظلوم] یعنی این [افراد].

وی ادامه داد: اولا مدیرعامل بانکها انسان های با شخصیت و خوبی هستند و باید از آنها دفاع شود ولی نظام بانکی یعنی تامین کننده ٨٧ درصد منابع اقتصادی کشور. یک مجموعه ای که تامین کننده ٨٧ درصد منابع اقتصادی کشور است و به آن تهاجم شود آیا این مظلومیت نیست؟

معاون اول رئیس جمهور گفت: باید به فکر نظام بانکی باشیم و اصلاح نظام بانکی را جدی بگیریم.