روحانی از ابتدا نامزد اصولگرایان نبود

لاله افتخاری با تأکید بر اینکه اصولگرایان باید به حزبی فراگیر برسند، اظهار داشت: حزب فراگیر با جایگاه و اقتدار لازم می‌تواند برای انتخابات آینده روی نامزد واحدی که شانس رأی‌آوری بیشتری دارد، اجماع کند.

 

عضو حزب مؤتلفه گفت: توجه اصلی اصولگرایان باید معطوف به اقدامات و برنامه‌هایی باشد که در چند دوره انتخابات گذشته منجر به از دست رفتن سنگرهایی شده است.

 

وی با تاکید بر اینکه اصولگرایان باید از گذشته درس بگیرند و نقشه معکوس دوران شکست را پیاده کنند، تصریح کرد: نامزدهای احزاب مختلف طیف اصولگرایی به جای رقابت با یکدیگر، باید متحد و روی نامزد واحد اجماع کنند.

 

افتخاری در ادامه گفت: اجماع اصولگرایان در انتخابات باید روی فردی باشد که پای وعده‌وعید‌های خود بماند.

 

این نماینده سابق مجلس در واکنش به کسانی که معتقد به ایجاد شکاف در اردوگاه اصولگرایی بر سر حمایت یا عبور از روحانی در انتخابات 96 هستند، تصریح کرد: روحانی از ابتدا نامزد اصولگرایان نبود و بر این اساس مطرح کردن چنین مباحثی به هیچ وجه موضوعیت ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد حامیان اصولگرای روحانی محدود است، اظهار داشت: دولت روحانی، دولت اصولگرایان نبود و در بسیاری از موارد حتی اصولگرایان از سمت‌های قبلی خود که بعضا در رده‌های پایین‌تر از وزارت بود، حذف شدند.