توضیح زنگنه درباره قراردادهای جدید نفتی به نمایندگان

گروه سیاسی- فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه روز سه شنبه کمیسیون انرژی مجلس گفت: روز سه شنبه وزیر نفت مهمان کمیسیون انرژی است تا برنامه های وزارتخانه را تشریح کند اما نمایندگان از حضور وزیر نفت برای طرح موضوعات دیگر استفاده خواهند کرد.

وی افزود: نمایندگان تمایل دارند تا وزیر نفت در ارتباط با موضوع قراردادهای جدید نفتی توضیح دهد و جزئیات این موضوع را از زبان وزیر بشنوند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان می خواهند ارزیابی از این قراردادها داشته باشند و به همین دلیل می خواهند وزیر نفت در این زمینه توضیح دهد.

حسنوند گفت: ما می خواهیم تا از محتوای قراردادها مطلع شویم و اگر اشکالاتی داشته باشد، جلوی آن گرفته شود.

وی با بیان اینکه قراردادهای جدید نفتی ابهام دارد، اضافه کرد: کمیسیون انرژی مجلس دهم در روزهای آغاز بکار در اولین گام کمیته ویژه بررسی قراردادهای جدید نفتی را تشکیل داد که متشکل از نمایندگان کارشناس، آگاه به مسائل حقوقی و دارای تخصص در زمینه نفت و انرژی هستند.

نماینده اندیمشک در مجلس با بیان اینکه کمیته مذکور تا کنون چند جلسه برگزار کرده، تصریح کرد: قرار شد تا این کمیته قرارداد را بررسی کند و نکات ابهام آمیز و دارای اشکال را مشخص کند.

وی گفت: در بررسی قراردادهای جدید نفتی اگر به این نکته برسیم که کوچکترین تضادی با منافع ملی و حقوق ملت و مملکت دارد، حتما بصورت شفاف موضع خواهیم گرفت و آنرا بیان می کنیم.

علیرضا تهرانی