بازرگان حقوق نخست وزیر شاه را می گرفت

اسدالله بادامچیان نائب رئیس شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از جمله چهر‌ه‌های برجسته عالم سیاست و اصولگرایی محسوب می‌شود که کارنامه روشنی از خود تا به امروز در حزب موتلفه و مدت حضورش در مجلس شورای اسلامی به جا گذاشته است.

 

بادامچیان از جمله چهره‌هایی اصولگرایی محسوب می‌شود که در هر دوره از انتخابات در جبهه اصولگرایی نقش پررنگی را ایفا می‌کند به گونه‌ای که وی در انتخابات مجلس دهم و مجلس خبرگان به عنوان مسئول انتخابات لیست اصولگرایان در انتخابات نقش پررنگی را ایفا کرد از این رو خبرگزاری میزان در حالی که کمتر از یک سال تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 باقی مانده با مرد کهنه کار عرصه سیاست به گفت‌وگوی تفصیلی نشسته است.

 

متن گفت وگوی تفصیلی با اسدالله بادامچیان به شرح زیر است:

 بحث فیش‌های حقوقی غیرمتعارف این روزها در عرصه سیاسی و رسانه‌ای کشور مطرح است و در این بین بسیاری از کارشناسان دولت فعلی و برخی دولت قبل را مقصر می‌دانند نظر جنابعالی در این‌باره چیست؟

بادامچیان: مشکل ما در بحث پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف و نجومی این است که رئیس‌جمهور ما باید رجایی گونه باشد اگر اینگونه نباشد همین رویه ادامه پیدا می‌کند.

بازرگان به عنوان یک فرد متمکن زمانی که بعد از انقلاب نخست وزیر شد حقوق نخست‌وزیر در دوران شاه 20 هزار تومان بود یعنی بیست میلیون فعلی تقریبا وی همان حقوق را گرفت فیش های آن هم موجود است ولی وقتی رجایی رئیس‌جمهور شد حقوق خود و کابینه را 4600 تومان در نظر گرفت و گفت اینکه رئیس‌جمهور چون رئیس‌جمهور است باید بیشتر از وزرا بگیرد مورد قبول نیست.

***پرداخت حقوق‌های غیرمتعارف در همه دولت‌ها وجود داشته است

رجایی همچنین به آقای نوربخش و نعمت‌زاده به دلیل اینکه پدران پولداری داشتند حقوق نداد و آنها رایگان در دولت کار کردند.

رجایی فردی بود که وقتی پسرش با موتور یکی از کارمندانش استفاده کرد با وی برخورد کرد وگفت اگر موتور برای خودت نبود اخراج می‌شدی.

ذکر این نکته و خاطره مهم است که بنده زمانی که در مجلس هشتم بودم کارگزار مجلس پیشنهادی را داد برای نمایندگان مجلس برای رفتن به سفر حج به همراه همسرانشان که بنده این موضوع را قبول نکردم زیرا براین روند اعتقاد ندارم وت ا به امروز چیزی از نظام نگرفته‌ام و در جنوب شهر در کوچه شهید رجایی زندگی می‌کنم و علی رغم ده سال کار در قوه‌قضائیه هیچ پایه حقوقی نداشتم و از طریق آب باریکه‌ای که از زمان پدرم مانده گذران زندگی می‌کنم ولی این موضوع را به همسرم گفتم ولی در پاسخ گفت این موضوع و سفر به حج یک امتیاز است و به غیر نماینده هم تعلق می‌گیرد که بنده گفتم بله که همسرم این سفر را قبول نکرد لذا اگر این روحیه به رئیس‌جمهور و وزرای دولت حاکم باشد و اگر آقای نعمت زاده که پدر پولداری داشت می خواهد حقوق دریافت کند از آن بگذرد این روحیه کشور را اداره می‌کند والا اداره کشور بسیار سخت است.

ما نمی‌توانیم بگوییم که حقوق یکسان در کشور برپا باشد زیرا برخی مشاغل مثل خلبانی با سختی‌های بسیاری در کشور کار می‌کنند ولی مسئولین باید به صورت ساده زندگی کنند و نباید وقتی بر سر کار آمدند حقوق‌های آنچنانی بگیرند چطور ممکن است یک مسئول 37 میلیون حقوق بگیرد و یک کارمند محتاج به زندگی باشد.

اینکه ما رو کشیدند به دعواهای سیاسی که دولت قبلی حقوق زیاد پرداخت می‌کرده یا دولت فعلی اهمیت ندارد چون که دولت‌های قبلی هم از این کارها کردند از این رو مهم است که ملت در انتخابات ریاست جمهوری بر شخصیت رجایی گونه رای بدهد که وقتی بر سر کار میاد حقوق مردم را حفظ کند.

متاسفانه احزاب و جریانات سیاسی هر چقدر مردم را به سمت یک فرد گرایش می‌دهند مردم به سمت دیگری می‌روند و بعد از انتخاب دچار مشکل می‌شوند.

حقوق غیر متعارف از نظر بنده غلط است البته پرداخت حقوق یکسان هم غلط است از این رو مبنای حقوق را باید براساس آموزه‌های اسلامی، علمی و عقلی مشخص کنیم و به هر کس به اندازه آنچه که عدالت حکم می‌کند بدهیم و عدالت این است که حقوق یک خلبان با یک کارمند جز یکی باشد.

 

جنابعالی عملکرد دولت یازدهم را چگونه ارزیابی می کنید؟

بادامچیان: همه دولت‌هایی که در این مملکت کار کردند از دولت آقای بازرگان تا روحانی یک بخش قوت دارند و یک بخش ضعف از این رو کسانی که نگاه مطلق به دولت دارند از منظر واقع‌گرایی،انصاف  و قضاوت تاریخی به خطا می‌روند.

واقعیت این است که آقای بازرگان یک لیبرال بود و معضل اصلی‌اش تفکر و بینش‌اش بود که با نگرش امام نمی‌خواند به طوری که وی در مصاحبه با حامد الگار و ارینافالاچین می‌گوید من دائما با امام درحال جنگ و درگیری‌ام که راست می‌گوید چون وی لیبرال بود اما امام انقلابی بود امام فقیه بود ولی وی فقه غرب‌زده خودش را قبول داشت و مرجع تقلید را هم قبول نداشت ولی وقتی روی کار آمد در آن مقطع توانست کشور را اداره کند.

***اقتدار ایران در منطقه و جهان ثابت شده است

اینکه امروز ایران در اقتدار است اثبات شده است زیرا شاهدیم که دو نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا هم دعوایشان ایران است و این موضوع به خوبی نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در همه جای دنیا شناخته شده است و اقتدار ما در حضور مستشاری در عراق، سوریه و مسئله حمایت ما از سید حسن نصرالله،‌فلسطین و بحرین ثابت شده است.

اقتدار کلی که امروز برای ایران به وجود آمده به دلیل اسلام است لذا با اتفاقاتی که امروز در ترکیه رخ داده است کسانی که ادعا می‌کردند الگو ما باید ترکیه را الگو قرار دهیم امروز باید از صحبتی که مطرح کردند خجالت بکشند.

بنده بر این باورم که دولت روحانی خدمات خوبی داشته ولی اشتباهات فراوانی هم داشته است.

 

.............................................

جنابعالی تحلیل کارشناسان داخلی مبنی بر اینکه تمرکز دولت روحانی بر موضوع سیاست خارجی بوده واین دولت کمتر به بحث سیاست داخلی توجه کرده است را قبول دارید؟

بادامچیان: بزرگترین اشتباه دولت روحانی این بود که تصور می کرد که غربی‌ها تحت تاثیر عقل گرایی وقتی ما در مذاکرات هسته‌ای فوری می‌‌گویند که تحریم ها برداشته شود روندی که به بخشی از مشکلات کشور پایان می‌داد ولی محقق نشد.

بنده روحانی را فردی فرهیخته می‌دانم ولی معتقدم وی در اعتماد به غربی‌ها اشتباه کرد و سیاستمداری هم نیست که اشتباه نکند، اشتباه روحانی در مذاکره نبود بعضی‌ها می گویند اشتباه روحانی در مذاکره بود نه این موضوع درست نیست رئیس‌جمهور قبل هم دنبال مذاکره بود و مقام معظم رهبری قبل از اینکه دولت روحانی بر سر کار بیاید گفت من با مذاکره مخالف نیستم اما خوش‌بین نیستم لذا فرق است بین اشتباه روحانی و مذاکره کردن زیرا اشتباه روحانی درخوش‌بینی معطوف بود.

***موتلفه نگاه جناحی و تخریب ندارد

اشتباه رئیس‌جمهور قبل زمانی که رفته بود مشهد و اصرار داشت مذاکره انجام شود در سال آخر دولت دهم این بود که فکر می‌کرد آنها مذاکره با وی را قبول دارند ولی آنها وی را قبول نداشتند زیرا با چه کسی می‌خواست مذاکره کند با زارعی که عکسش را در مجلس انداخته بودند که گریه می‌کرد و می‌گفت با برجام خاک بر سرمان شده غافل از اینکه هیچ خاکی بر سرمان نشد.

ما نباید قدر خدمات دولت‌ها را نادیده بگیریم همچنین نباید نقاط ضعف آنها را در بازی‌های سیاسی نادیده بگیریم چنانکه نباید از قهر یازده روزه رئیس2جمهور قبل چشم‌پوشی کرد و خطای وی را نادیده گرفت. وی در ارتباط با بعضی ازاطرافیانش کاملاَ خطا کرده ولی بعضی کارهایش را هم درست و خوب انجام داده و روحانی هم به همین شکل است.

نگاه حزب مؤتلفه اسلامی به دولت‌ها نگاه سیاه و سفید نیست نگاه جناحی، باندی، تضعیف و تخریب طرف برای اینکه من بر سر کار بیایم نیست روندی که امروز در بسیاری از دعواهای سیاسی حاکم است و متاسفانه ناخوشایند است.

بنده نسبت به کارهای خوب دولت روحانی اگر بخواهیم ارزیابی کنم نقاط مثبت و منفی آن را در نظر می‌گیرم از این رو در مورد برجام نیز از نظر بنده مذاکره یک روندی بود که ملت ما تصور می‌کرد که اگر مذاکره صورت گیرد خیلی از مشکلات اقتصادی حل می‌شود، تحریم‌ها برداشته می‌شود و رابطه ما با غرب عالی می‌شود و این در عمل نشان داده شد و تجربه بسیار خوبی بود و ما به دنیا نشان دادیم اهل مذاکره‌ایم، اهل وفای به عهده هستیم و به تعهداتمان پایبند هستیم و تعهدات ما را از ارزشهایمان یک قدم عقب نمی‌اندازد و محکم ایستاده ایم.

اما اینکه غربی‌ها تصور می‌کنند ما را به عقب انداخته‌اند باید بدانند که دانشمندان و نظامی که توانسته‌اند در تحریم‌ها و جنگ آب سنگین اراک را بسازند، موشک بسازند، 8 سال جنگ را تحمل کنند، دانش نانو را راه‌اندازی کنند عاجز نیستند که ظرف مدت کوتاهی مثلا اراک را راه‌اندازی کند ماحتی اگر اراک پر از سیمان کنیم باز هم می‌توانیم به راحتی دوباره اراک را بازسازی کنیم و یا یک نیروگاه دیگر بسازیم.

مؤتلفه اسلامی به دعوای سیاسی معتقد نیست و بر این باور است که به برکت مقام معظم و هوشیاری ملت ایران و آگاهی دلسوزان و برخی رجال سیاسی ما در روند مذاکره به گونه‌ای عمل کردیم که آمریکا و دوستانش رسوا شدند و نهاد‌هایی چون سازمان ملل دیگر چیزی برایشان نمانده است.

بنده معتقدم بالاترین حرکت در هر انقلابی این است که مشروعیت هر فرد یا نظامی از بین برود اقدامی که امام حسین با یزید در روز عاشورا کرد. امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه عدالت و استقامتش کاری کرده است که سازمان ملل متحد دیگر آبرو ندارد و دبیرکل آن می‌گوید ما رژیم سعودی را قاتل کودکان یمن می‌دانیم ولی به دلیل احتیاج به پول از سعودی‌ها پول دریافت کردیم اقدامی که خیلی افتضاح بود.

ما در مذاکره آبروی سردمداران دروغگو غرب را بردیم و راه را باز گذاشتیم و اگر رئیس‌جمهور بعدی آمریکا خواست راه دیگری را برود ما هم به مصلحت خودمان عمل خواهیم کرد.

 

شما همواره به عنوان یکی از شخصیت‌های اول انقلاب همواره انتقادات‌هایی را به روش جریاناتی چون نهضت آزادی و شخص بازرگان مطرح کرده‌اید و گفتید که امام شما را از همکاری با نهضت آزادی منع کردند نظر جنابعالی را درباره این موضوع چیست؟

بادامچیان: اصولاَ برای پاسخ دادن به این سوال و اینکه جواب این سوال عقلایی و انقلابی باشد آن را شرح می‌دهم.

به طور کلی ما دو حرکت در انقلاب اسلامی داریم چه قبل و چه بعد از انقلاب که یک حرکت آن خط ارزش‌گونه است یا همان خط علی گونه که در این خط جز ابوذر و سمیه نمی‌توان کس دیگری را قرار داد، این خط از آغاز انبیا شروع می‌شود تا زمان حکومت امام زمان ادامه دارد و با پذیرش مردم همراه است.

***تفکر بازرگان لامذهبی بود

انقلاب اسلامی ایران امروز و پس از گذشت 37 سال با اندیشه افرادی چون همت‌، صیاد شیرازی پیش می‌رود ولی در اداره جامعه باید حقوق شهروندی همه افراد حفظ شود به گونه‌ای که در انتخابات اخیر دیدیم که مقام معظم رهبری فرمودند در انتخابات شرکت کنید حتی اگر من را قبول ندارید، کدام رهبر سیاسی در کجای جهان این حرف را می‌زند این نشان از تحقق نظام مردم سالاری به بهترین شکل ممکن در ایران است.

رهبری یک نظام که از نظر اسلامی از مردم درخواست می‌کند در انتخابات حضور پیدا کنند حتی اگر من را قبول ندارید این حرکت مقام معظم رهبری ادای حقوق شهروندی است.

حال اگر بخواهیم تفاوت موتلفه و نهضت آزادی را بررسی کنیم باید بگوییم موتلفه در همان خط صحیح امامت و ولایت حرکت می‌کند لذا شما از موتلفه دزدی بیت‌المال و خیانت به انقلاب سراغ ندارید روندی که به خوبی در تعداد شهدای موتلفه نمایان است از این رو در سال 42 وقتی می‌خواستیم با نهضت آزادی همکاری کنیم در آن مقطع که نهضت آزادی موقعیت مردمی بسیاری داشت امام فرمودند شما با اینها کاری نداشته باشید شما کار خود را بکنید اینها شما را به راههای دیگری می‌کشانند از این رو همین امامی که ما را در آن مقطع از همکاری با نهضت آزادی بازداشت همین امام سال 57 بازرگان را منهای نهضت آزادی به عنوان نخست وزیر انتخاب کرد زیرا اگر در آن مقطع قصد رای‌گیری داشتیم از بین رجال موجود بازرگان نفر اول بود زیرا در بین مردم موقعیت داشت ز این رو امام کار را به وی سپرد.

در آن مقطع  که بازرگان بر سر کار آمد آمریکایی‌ها دیدند خیلی خوب شد و مسعود بهنود که کارمند MI6 بود در مجله خود نوشت از بازرگان حمایت کنید و گر نه فاشیسم بر سر کار می آید و  فاشیسم از منظر وی جریان‌های انقلابی آن مقطع بودند.

در آن مقطع با حضور بازرگان در پست نخست‌وزیری آمریکایی‌ها خیالشان راحت شد که دولتی در ایران بر سر کار آمد که لیبرال است و معقتد به آمریکا است و معاونش برخلاف نظر امام خمینی که تاکید کرده بود نهضت آزادی‌ها نباید در دولت باشند شخصی به نام امیرانتظام است از این رو در آن مقطع مردم فهمیدند تفکر بازرگان که تفکر لیبرال دموکراسی غربی و لامذهبی است به درد کشور نمی‌خورد و خود بازرگان هم متوجه شد که دیگر قادر به ادامه کار نیست از این رو استعفا داد.

در زمان بنی صدر نیز با وجود اینکه فارسی به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست‌جمهوری صد درصد رأی می‌آورد امام احساس کرد اگر فارسی انقلابی سرکار بیاید بیاید بقیه مسئولان از اداره جامعه بدور می‌مانند از این رو میدان را باز کرد تا بنی‌صدر وارد میدان شود چنانکه امام خمینی در سخنانش قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری می‌فرماید همه بروید رأی دهید به آن کسی رأی بدهید که احتمال بدهید بیشتر رای می آورد ولی بعد می‌فرماید اگر رئیس‌جمهور راه خطا برود ملت او را به راه جهنم خواهد فرستاد و در واقع در ان مقطع هدایتش را انجام می2دهد بنی صدر را از مردم به زور نمی‌گیرد تا مردم احساس از دست دادن چیزی را نکنند بنی صدر را وارد میدان می‌کند و می‌گوید دولتمردان خلاف نکنند و‌ در آن مقطع  وقتی حسن آیت متوجه رویکرد خلاف نظام بنی‌صدر می‌شود چیزی نمی‌گوید و می رسد به جایی که ملت متوجه می‌شوند که بنی‌صدر کسی نیست که بتواند انقلاب را هدایت کند و یک ژنرال پینوشه آمریکایی است که در این قیافه در آمده از این رو شعار دادند سپهسالار پینوشه ایران شیلی نمی‌شود.

 

رعایت حقوق همه شهروندان همراه با هدایت و میدان دادن به همه سلایق در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد به گونه‌ای که مشاهده کردیم روسای فتنه با فرمایش مقام معظم رهبری به شورای نگهبان اما نه در قالب دستور بلکه ملاحظه تایید صلاحیت شدند رهبری و وارد میدان انتخابات 88 شدند ولی فتنه کردند و رهبری کاری با آنها نکرد مردم فهمیدند آنها چطور هستند بقیه هم همینطور اگر خطایی کنند مردم می‌فهمند.

اگر فردا رئیس‌جمهوری از مؤتلفه بخواهد در عرصه باشد باید بداند دو حرکت دارد یکی حرکت ارزشی رجایی‌گونه تا دچار اختلاس و حقوق‌های غیر متعارف نشود چون در حکومت رجایی کسی نمی ‌واند دزدی کند چون رئیس اش مراقب و اهل باندبازی نیست علی‌گونه رفتار می 2ند و دست کسی را که به سمت بیت‌المال می رود به مانند عقیل داغ می‌کند و دوم اینکه باید بداند 78 میلیون مردم ایران حقوق شهروندی دارد.

بنده مبحث نهضت آزادی را در کتاب نهضت آزادی به صورت کامل توضیح دادم البته در این کتاب نقاط مثبت نهضت آزادی را هم نوشته‌ام.

بنده معتقدم اگر انسان جامع بحث کند هیچ گونه مناقشه سیاسی در کشور ایجاد نخواهد شد.

نظر جنابعالی درباره تغییرات حزب مؤتلفه چیست و آیا حزب موتلفه استراتژی خود را برای انتخابات ترسیم کرده و صحت دارد که آقایان میرسلیم و غفوری‌فرد از گزینه‌های شما برای انتخابات هستند؟

بادامچیان: شخصیت‌های سیاسی و حزبی پیر می‌شوند و یا از دنیا می‌روند از این رو جوان‎سازی در احزاب باید شکل گیرد اما حزب‌ها پیر نمی‌شوند زیرا دائماَ مثل یک نهر در حال جریانند ما در مؤتلفه اسلامی به تدریج نسل‌های جوانمان را  بر سرکار آوردیم به گونه‌ای که در یک مقطعی نسل دوم ما مثل آقای امانی، ترقی و انبارلویی حزب را اداره کردند ولی درحال حاضر نسل سومی که از درون مؤتلفه آمده را روی کار آوردیم و از بین جوانان عناصر خوش فکر و دارای نظر را انتخاب کردیم.

در احزاب اداره حزب از نظر سنی ترکیبی است و نسل چهارم موتلفه هم در حال حاضر در حزب فعال‌اند که به فکر خدمت هستند نه مقام به گونه‌ای که درانتخابات مجلس قرار بود آقای جولایی و آل‌اسحال نامزد مؤتلفه باشند ولی آیت‌الله موحدی کرمانی نظر داشتند آقای حبیبی نامزد دیگر موتلفه باشند که آقای جولایی با شنیدن این موضوع خواستار نامزدی اقای حبیبی شدند.

***نامزد موتلفه‌ای برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهیم کرد

درحزب موتلفه هیچ دعوایی وجود ندارد و درحال حاضر مجموعه خوبی داریم.

اینکه ما برای ریاست‌جمهوری چه می‌کنیم باید بگوییم ما قصد داریم نامزد موتلفه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری معرفی کنیم از این رو معتقدیم اگر نامزد ریاست جمهوری علاوه بر شخصیت حقیقی شخصیت حقوقی داشته باشد و به مجموعه‌ای مثل موتلفه با قدمت 50 ساله وابسته باشد قطعا رئیس‌جمهور شاخصی خواهد بود و این پشتوانه اگر پشت وی باشد وی گزینه شاخصی برای ریاست جمهوری خواهد بود و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند با یک وحدت رویه که در دولت فعلی وجود ندارد به گونه‌ای که با احترامی که به آنها قائل هستم ولی ذهنیت معاونین وی با هم متفاوت است به گونه ای که مثلا معاون اول رئیس‌جمهور با سیف رئیس بانک مرکزی اختلاف نظر دارد.

ما در این دوره انتخابات ریاست جمهوری احساس وظیفه می‌کنیم که نامزد معرفی کنیم و معتقدیم رئیس‌جمهور با پشتوانه حزبی مردم با همراهی قوه‌قضائیه با فساد برخورد کند.

اسامی که در رسانه‌ها به عنوان گزینه‌های حزب موتلفه برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 قید شده صحت ندارد و موتلفه هر گاه نامزدش را تعیین کند به مردم معرفی خواهد کرد.

جلسات ما پیرامون انتخابات شروع شده زیرا ما در معاونت سیاسی موتلفه یک بخش را بررسی روند انتخابات داریم که درحال حاضر نیز فعال است.

بنده همواره در روند انتخابات حضور داشتم به گونه‌ای که در انتخابات آتی به خصوص مجلس خبرگان تلاش خوبی کردیم و به پیروزی رسیدیم تا در مقابل جریان آمریکایی که قصد داشت نیروهای نفوذی و بی‌تربیت را وارد مجلس کند وارد عمل شویم که به حمد خدا از پس این موضوع برآمدیم.

امیدواریم در انتخابات آینده با پشتوانه مقام معظم رهبری و حضور مردم رئیس‌جمهوری را به مردم معرفی کنیم که بتواند مشکلات مردم را حل کند.

 شما جزو افرادی هستید که با بسیاری از شخصیت‌ها از جمله آیت‌الله هاشمی ارتباط خوبی دارید شاهد بودیم اخیراَ اقداماتی از سوی یکی ازدختران وی سر زده است که غیرقابل پذیرش است به نظر شما این نوع رفتار فردی که منتسب به هاشمی رفسنجانی است صدمه‌ای به وی وارد نمی‌کند وی چه موضع گیری باید اتخاذ کند؟

بادامچیان: دیداری که دختر هاشمی با یکی از اعضای فرقه بهائیت داشت از سوی موتلفه و دبیر کل ما مورد انتقاد قرار گرفت و آقای هاشمی هم خودشان گفتند وی اشتباه کرده است.

موتلفه یک خط دارد و آن هم خط ولایت است و به سه محور ولایت، فقاهت و روحانیت است و در این مسیر به راه خود ادامه داده و خواهد داد.

ما درمؤتلفه انتقادات خود را مطرح می کنیم ولی پدر را به جرم پسر، پدر را به جرم دختر، دختر را به جرم پدر قضاوت نمی‌کنیم ولی اگر یک کسی فرزندش شهید بشود در خانواده خیلی تأثیرگذار است تا اینکه فرزندش معتاد شود پس اینکه یک کسی فرزندش خوب بشود باقی الصالحات می‌شود از این رو بنده برای هر کسی که خطا می‌کند دعا می‌کنم که هدایت شود.

 آقای بادامچیان با توجه به سبقه کاری که از شما وجود دارد دوست داریم کمی هم از خودتان بدانیم به فرض مثال ساعت کاری شما در روز چه مقدار است؟

بادامچیان: ساعت کاری ما متفاوت است و تقریبا کار ما 24 ساعته است و همسرم هم به این موضوع عادت کرده و زندگی صمیمی با هم داریم و احساس نکردیم که من شوهر و او زن است ما از اول با هم یکی زندگی کردیم.

جند فرزند دارید؟

بادامچیان: پنج تا دختر دارم و یک پسر که خدا را شکر زندگی را با آنها می‌گذرانیم.

خبرگزاری میزان: فرزندانتون فعالیت سیاسی دارند؟

بادامچیان: فرزندانم تحصیلکرده و عضو مؤتلفه هستند.

 آقا‌زاده‌تون بزرگ شوند می گذارید راه شما را ادامه دهند؟

بادامچیان:پسرم 14 ساله است و زمان زیادی دارد ولی این موضوع را به خوبی می‌دانم که اهل رانت نیست.

پسرم دو ساله بود که در مراسم سالگرد شهید رجایی در تفت شرکت کردم در آنجا از من سوال شد که حاج آقا که به ساده‌زیستی معتقدید چرا آقا زاده‌تون روزی یک مدل ماشین عوض می‌کند؟ من پاسخ دادم من چیکار کنم همه براش می‌آورند او هم استفاده می‌کند و گفتم خدا به ما یک پسر دو ساله داده و براش کادو می آورند.

 اگر پسرتان برای خدمت سربازی به شهرستان بروند اقدامی را برای جابه جایی وی انجام خواهید داد؟

بادامچیان: پسر من به خاطر شرایط سنی من معاف هستند ولی من هیچ گاه از امتیاز استفاده نکردم.

 رابطه شما با پسرتون خوب است؟

بادامچیان: بله بسیار زیاد، البته بیشتر رابطه خوبی با نوه‌هایم دارم.

 شما یارانه می‌گیرید؟

بادامچیان: من وقتی نماینده مجلس بودم نمایندگان مجلس از دریافت یارانه حذف شدند من هیچی از نظام جمهوری اسلامی ایران نگرفته‌ام و حقوق زمان مجلس را هم به مردم دادم.

بنده یک آب باریکه ای از پدرم دارم و با آن زندگی می‌کنم و زندگی در سطح متوسط دارم.

آقای بادامچیان ممنون از وقتی که به خبرگزاری میزان قرار دادید.

بادامچیان: ممنون از شما که این فرصت را برای بنده مهیا کردید.