محافل آمریکایی نامه احمدی نژاد را به هجو می‌کشند

فلاحت‌پیشه با بیان اینکه ایران در حال حاضر در حوزه ممنوع روابط سیاست خارجی با آمریکاست، اظهار داشت:  این حوزه ممنوعه است لذا هر گونه رفتاری اعم از نگارش نامه به رئیس جمهور آمریکا باید در قالب مجوزهای شورای عالی امنیت ملی کشور صورت پذیرد.

 

وی افزود: اقدامی که احمدی نژاد انجام داد حتما در قالب دیپلماسی عمومی صورت گرفته و نه در دیپلماسی رسمی، چرا که اصلا وی جایی در دیپلماسی رسمی ندارد.

 

**محافل آمریکایی نامه احمدی نژاد را به هجو می‌کشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: معتقدم نامه احمدی‌نژاد را نه رئیس جمهور آمریکا که محافلی در داخل امریکا ، آنهم با به هجو کشیدن اختلافات داخلی ایران در رسانه هایشان پاسخ خواهند داد.

 

این نماینده مجلس با بیان اینکه نوشتن نامه‌های بی‌پاسخ در شأن مقامات ایرانی نیست، اظهار داشت: احمدی نژاد رئیس جمهور ایران نیست، نامه‌های وی حتی در زمان مسئولیتش به رئیس جمهور آمریکا بی‌پاسخ می‌ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: معتقدم هرگونه اقدام چه از جانب احمدی‌نژاد و چه از جانب رئیس جمهور وقت نباید باعث شود تا آمریکایی ها فکر کنند ایرانیان به دنبال یافتن مقصر در غارت اموال خود هستند، چراکه این امر می تواند به ضرر منافع داخلی ایران تمام شود.

 

وی با بیان اینکه در هر زمانی که آمریکا دست به غارت اموال ایران زده است این یک دزدی بین‌المللی تلقی خواهد شد،‌ بیان داشت : غارت اموال ایران جزء حقوق دائم‌المطالبه ایران است و بنده امیدوارم آقای احمدی‌نژاد با هدف ملی دست به این اقدام زده باشد.

**نامه احمدی نژاد به اوباما اهداف ملی نداشت

فلاحت‌پیشه در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا احمدی‌نژاد با اهدافی به غیر از اهداف ملی نامه‌ مذکور را به رئیس جمهور آمریکا نوشته است یا خیر، گفت: معتقدم این نامه با هدف غیرملی ارسال شده است که البته خود آقای احمدی‌نژاد هم باید در این رابطه توضیح دهند، ضمن اینکه هرگونه رفتاری که نشان دهنده شتاب زدگی مقامات سیاسی قبل و جدید جمهوری اسلامی ایران آنهم در یک موضوع حساسی چون غارت 2 میلیارد دلار از اموال ایران باشد تنها منجر به گستاخی بیشتر آمریکایی‌ها خواهد شد.