جمع بندی کمیسیون اصل 90 درباره حقوق های نجومی بعد از جلسه با دیوان و بازرسی

گروه سیاسی- بهرام پارسایی نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز  با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس بزودی گزارش خود در خصوص حقوق های نامتعارف نجومی را نهایی می کند، گفت: احتمالا گزارش آخر همین هفته آماده می شود و هفته آینده در صحن مجلس قرائت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از گزارش کمیسیون اصل 90 درباره حقوقهای نجومی آماده شده،  افزود: در جلسه عصر روز یکشنبه هیئت رئیسه مجلس با روسای کمیسیونهای تخصصی، مقدمه این گزارش مطرح شد و روی آن مباحث زیادی طرح گردید که در نهایت به کمیسیون اصل 90 ماموریت داده شد جلسه دیگری با مسئولین سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات داشته باشد تا گزارش جامع و کاملی تهیه شود و ایرادی بر آن وارد نشود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه مسئولین دیوان محاسبات و سازمان بازرسی امروز یا فردا در جلسه کمیسیون حاضر می شوند، افزود: ما تا کنون چندین جلسه با این مسئولین داشتیم و به نتایجی هم رسیدیم.

پارسایی گفت: گزارش درباره حقوق های نامتعارف نجومی مثل تیغ 2 لبه ای است که اگر در تهیه آن جوانب مختلف و مسائل به درستی بررسی نشود، ممکن است موجب نگرانی مدیران زحمتکش و خدوم شود.

وی اضافه کرد: گزارش کمیسیون اصل 90 باید گزارشی باشد که حداکثر خواسته ها و مطالبات مردم در این زمینه را برآورده کرده و ضمن مقابله با هر گونه اضافه پرداختی، خلا های قانونی را رفع نماید.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص تعداد مدیرانی که حقوق های نامتعارف نجومی دریافت کردند، گفت: تعداد این مدیران خیلی زیاد و نگران کننده نیست.

پارسایی با بیان اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس هیچ استنثایی در خصوص حقوهای نجومی برای سازمانها و نهادها قائل نیست، افزود: برخی از مسئولین برای برخی نهادها و سازمانها استثنا قائل می شوند که ما معتقدیم چنین چیزی درست نیست و باید از حقوق پرداختی همه سازمانها و نهادها گزارش تهیه شود.

وی با اشاره سرانجام طرح در حال بررسی در کمیسیون اصل 90 مجلس در خصوص حقوق های نجومی گفت: بزودی طرح تجمیع شده در خصوص حقوق ها را نهایی و به صحن مجلس ارائه می کنیم.  البته قرار است دولت لایحه ای در این خصوص ارائه کند که با تجمیع همه اینها یک طرح جامع به مجلس ارائه می شود.


علیرضا تهرانی