تشکیل فراکسیون اعتدال و توسعه با یارگیری از امید و ولایت/ یک تشکل با انشقاق در 2 فراکیسیون دیگر

گروه سیاسی- محمدجواد ابطحی نماینده خمینی شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه فراکسیون اعتدال و توسعه از سوی کاظم جلالی و با ریاست وی تشکیل شده، گفت: تشکیل این فراکسیون در واقع انشقاق در 2 فراکسیون مهم مجلس یعنی فراکسیون امید و فراکسیون ولایت بود ما نمی دانیم هدف از این کار چه بوده است.

وی افزود: یک تشکل با انشقاق در 2 فراکیسیون دیگر تشکیل شد چرا که با تشکیل فراکسیون جدید، عده ای از فراکسیون امید و ولایت جذب آن شدند.

عضو فراکسیون ولایت مجلس با بیان اینکه گفته شده فراکسیون جدید مجلس 60 عضو دارد، افزود: اعضای فراکسیون ولایت مجلس معتقدند که اگر کسی می خواهد عضو فراکسیون دیگری شود، مختار است اما دیگر نمی تواند عضو فراکسیون ولایت مجلس باشد.

ابطحی معتقد است فراکسیون ولایت باید نقش پررنگ تری در سیاست داخلی و خارجی همچنین تصویب طرح ها و لوایح در مجلس داشته باشد و باید ورود بیشتری به مسائل کند.

وی گفت: در همین راستا برخی از اعضای فراکسیون ولایت تصمیم دارند جلسه شورای مرکزی این فراکسیون را هفته آینده برگزار کنند تا هماهنگ تر و منظیم تر عمل کنند.

کاظم جلالی که نماینده تهران است با حضور در لیست امید که مربوط به لیست اصلاح طلبان بود، به مجلس راه یافت اما بعد از پیروزی لیست امید و تشکیل فراکسیون امید در مجلس دهم، وی فراکسیون جدید را تاسیس کرد.

از طرفی دیگر جلالی از یاران علی لاریجانی و عضو فراکسیون ولایت مجلس هم است.


علیرضا تهرانی