وی چندی پیش در مصاحبه ای با شبکه ۴رادیو BBC از کشور های دنیا خواسته است که همچنان تحریم های ظالمانه بر علیه ایران را همچنان پابرجا نگه دارند.

شیرین عبادی به رادیو بی بی سی گفته: تجارت با ایران تا زمان رضایت حقوق بشر از شرایط حاکم بر ایران باید معلق شود. وی در ادامه گفته شرایط حقوق بشر در ایران حتی از زمانیکه من جایزه نوبل را گرفتم وخیم تر است و قدرت های غربی باید در طی اتمام توافق هسته ای ایران را تحت فشار شدید بگذارند.

وی هم چنین از کشور های عربی خواسته میزان مبادلات تجاری خود را با ایران به حداقل برسانند زیرا ایران در منطقه با در آمد هایی که دارد در پی توطئه چینی بر علیه دولت های عربی مخالف خود است.

سامانتا پاور-شیرین عبادی

البته وی ظاهرا از یاد برده که کشور های غربی هیچ گاه به سخنان بی ارزش شخصی مانند وی که سال ها پیش تاریخ انقضا اش برای دول غربی تمام شده تره خرد نمی کنند.

وی در سالیان اخیر که از ایران فراری شده تا کنون سخنان مضحک بسیار زیادی گفته از جمله این که وی در زمینه مبارزه با داعش و تروریست های دیگر گفته بود: بهتر است به جای بمباران مواضع داعش برای آن‌ها کتاب ارسال کرد زیرا داعش از جهل مردم مسلمان استفاده می‌کند. اگر بدین نحوه با داعش جنگیده شود، این نبرد بدون نتیجه تا ۵۰ سال طول می‌کشد!!!”

و یا در جایی دیگر در ابتدای فرار از میهن و اختلاف و جدایی از همسرش به دلیل این که می خواست حرف های دروغ خود را مبنی بر این که جمهوری اسلامی ایران همسرش را به گروگان گرفته و اجازه خروج به وی را نمی دهد ثابت نماید از سفارت های غربی در ایران خواسته بود به همسرش ویزا ندهند تا مبادا دست وی در دروغ گویی رو شود.

وی همچنین در ایام قبل از انتخابات مجلس در سال گذشته با حضور در تلویزیون بی بی سی فارسی گفته بود :”از مردم ایران می خواهم در انتخابات شرکت نکنند چون برای دولت و نظامشان “مشروعیت ایجاد می‌کند” و با این کار خود مانع انتخاب گزارشگر ویژه حقوق بشر برای ایران خواهند شد. اگر مردم رأی دادند حداقل در خیابان شادی نکنند!!! بلکه در خانه‌های خود و در خلوت شادی کنند! چرا؟ چون فیلم شادی مردم به دست اعضای مجمع عمومی سازمان ملل خواهد افتاد و موجب می‌شود آن‌ها ایران را محکوم نکنند و کمیسیون ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای ایران گزارشگر ویژه انتخاب نکند.”