عراقچی توافق پشت پرده ایران و غرب را تکذیب کرد

محمد جواد جمالی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی درباره خبر موافقت ایران با درخواست کشورهای غربی  در راستای موضوعاتی همچون اصلاح برخی از قوانین خود و قید گروه‌های حزب الله و حماس در بین گروه های تروریستی، خاطر نشان  کرد: در راستای گزارش غیر رسمی که پیرامون این موضوع به کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ارائه شده بود اعضای کمیسیون در جلسه ای که با عراقچی یکی از مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان برگزار کردند در واقع توضیحاتی را خواستند که وی نیز گزارشات لازم را پیرامون این موضوع ارائه داد.

وی افزود: عراقچی در این جلسه گزارش جامعی را درباره برجام و روند اجرایی شدن آن به نمایندگان مجلس ارائه کرد و توضیحات لازم را نیز در این باره بیان کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: در این جلسه نمایندگان از جمله بنده برای راستی آزمایی دستگاه وزارت خارجه و طرف غربی پیرامون برجام از عراقچی درباره اینکه آیا توافق پشت پرده ای در باره مسائل مالی میان ایران و غرب مندرج شده که آنها بخواهند به بهانه پول شویی به تعهدات خود عمل نکنند سوال کردند که عراقچی این قضیه را صددرصد رد و تکذیب کرد.

جمالی با بیان اینکه اعضای کمیسیون امنیت ملی نیز از گزارش غیر رسمی پیرامون توافق پنهانی ایران و کشورهای غربی مطلع بودند، گفت: در جلسه ای که با عراقچی برگزار شد نمایندگان با صراحت جویای این موضوع شدند و در این باره سوال کردند و عراقچی مجدداَ این موضوع را تکذیب کرد.

وی تصریح کرد: مسئولین ما در وزارت خارجه بارها طی اظهار نظرهای متعدد تأکید کردند که برجام یک تعهد روشن و صریح است و هیچ گونه موارد پنهانی در پس آن وجود ندارد که مردم ایران از آن خبر نداشته باشند از این رو انتشار این گونه گزارشات غیر رسمی فاقد اعتبار است و مسئولین ما در وزارت خارجه نیز آن را تکذیب کردند.