حسین راغفر به روزنامه آرمان گفته است: اگرچه همیشه از نرخ تورم به عنوان مهم‌ترین معضل اقتصادی کشور یاد شده اما مسئولان هیچ اقدام عملی تأثیرگذاری در این زمینه انجام نداده‌اند. این انفعال در شرایط فعلی هم می‌تواند برای کشور بسیار پرهزینه باشد.

وی می‌افزاید: دولت باید برای قشر فارغ‌التحصیل دانشگاهی بیکار هم فکری بکند و برای این نیروی عظیمی که هر روز به بازار کار اضافه می‌شوند هم فرصت‌های تازه شغلی بسازد. به این منظور دولت باید حتماً بانک‌ها را چه خصوصی و چه دولتی موظف کند بخشی از منابعشان را به صورت تسهیلات به دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ایجاد شغل و کارآفرینی بپردازند و از طرح پیشنهادی جوانان برای اشتغال استقبال کنند. راغفرگفت: به عبارت دیگر دولت باید به کارآفرینان کمک‌های ویژه اعطا کند. روال در تمام دنیا هم همین است و راه حل دیگری هم وجود ندارد.

فراموش نکنیم در سال‌های اخیر نرخ بیکاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته و با توجه به افزایش کم سابقه تورم در ایران، اقتصاد کشور یکی از بدترین روزهای خود را می‌گذراند و نرخ بیکاری جوانان که هم اکنون 26 درصد است، دو برابر نرخ بیکاری کل است. یعنی از نظر نرخ بیکاری در منطقه بحران‌زا قرار گرفته‌ایم. در این میان لازم به ذکر است که متأسفانه پول و به دست آوردن سرمایه در گروی سفته‌بازی و خرید سکه و ارز است، حال آنکه تولید با مشکلاتی همچون هزینه‌های بالا، مالیات، عوارض و حق بیمه مواجه است. از این رو کسی حاضر به فعالیت در بخش تولیدی نمی‌شود. نکته دیگر اینکه در حال حاضر 60 درصد جمعیت کشور در سن کار قرار دارند اما متأسفانه ما این ظرفیت عظیم را به آسانی از دست می‌دهیم. از این رو بخش قابل توجهی از نیروی انسانی، مصرف کننده هستند نه تولید کننده.