"صدر الدین صدر" پسر امام موسی صدر با صدور بیانیه ای اعلام کرد: همه ادعاهای بشری الخلیل وکیل هانیبال قذافی عاری از صحت است، و وی نیز به این موضوع واقف است. از این رو، دستگاه قضایی و کانون وکلای بیروت و سایر نهادهای ذیربط باید از ادامه این گونه اقدامات توهین آمیز از سوی الخلیل علیه قضیه امام موسی صدر و یارانش پایان دهند.

بشری الخلیل اخیرا ادعاهایی را درباره جنبش امل و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در ارتباط با قضیه امام موسی صدر منتشر کرده است.

الخلیل گفته است: امام موسی صدر در دومین روز حضورش در لیبی به همراه دو همراهش به دستور قذافی به شهادت رسیده است.

وی در گفتگو با شبکه لبنانی الجدید ادعا کرده است: [شهید سید] محمد باقر صدر در گذشته این اطلاعات را به یک هیئت لبنانی که مسئول جستجو درباره سرنوشت امام موسی صدر است، منتقل کرده.

الخلیل در ادامه ادعاهایش افزود: پس از سقوط قذافی، یک روزنامه نگار ایتالیایی وارد سردخانه ای در منطقه باب العزیزیه شد و در آن هفت جسد کشف نمود و جسدی در میان آنها قرار داشت که احتمالا متعلق به امام موسی بود.

این وکیل مدعی شد: خبرنگار ایتالیایی از پیکر مذکور عکس تهیه و با نبیه بری دیدار کرده و ضرورت انجام آزمایش دی ان ای بر روی این پیکر و احتمال تعلق آن به امام موسی صدر را به وی اعلام کرد.

این وکیل لبنانی همچنین یکشنبه گذشته در گفتگو با روزنامه عکاظ عربستان ادعا کرده است: بازداشت هانیبال قذافی از سوی دستگاه قضایی لبنان، ظالمانه است. زیرا اصولا حداکثر زمان بازداشت [مجاز] برای اتهام مطرح شده علیه وی درخصوص سرپوش گذاشتن بر اطلاعات درباره سرنوشت امام موسی صدر، شش ماه است؛ و جز در صورت صدور حکم مستند تمدید نخواهد شد؛ امری که تاکنون اتفاق نیفتاده است.