آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی با اشاره به هجمه‌های اخیر ضدانقلاب و شبکه‌های بیگانه به امام راحل گفت: حضرت امام‌(ره) تکلیف‌مدار بودند و برای خدا قیام و اقدام کردند. وی با اشاره به انتشار فایل صوتی منتظری و هجمه به امام اظهار داشت: بنده در جریان این حوادث اخیر بوده‌ام زمانی که رادیو بی‌بی‌سی جرقه آتش فتنه را شعله‌ور کرد؛ خود آن آقای محترم به من می‌فرمود وقتی بی‌بی‌سی نامه خرداد‌ماه من را در شب پنجم فروردین 1368 قرائت کرد، امام در آن زمان راجع به مهاجران جنگ تحمیلی یک موضع بسیار قاطع گرفتند و فرمودند ما با هیچ کسی رابطه‌ای و نسبتی نداریم، ما تابع شرع و قانون هستیم، از وظایف خود تخلف نمی‌کنیم، ملاحظه احدی را نمی‌کنیم و با کسی رودربایستی نداریم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ابراز داشت: نامه‌ای که نویسنده آن ادعا می‌کرد آن را محرمانه برای دفتر امام(ره) نوشته‌اند و برای آیت‌الله موسوی‌اردبیلی و برای دادستان وقت ارسال کرده‌اند، حالا دست رادیو بی‌بی‌سی است و آن را قرائت می‌کند، روشن بود که نمی‌شد دفتر امام(ره) و دیگران را مقصر دانست و طبیعتاً خود آقایان باید پاسخگو باشند که این نامه از کجا درز کرده و ایشان تعبیرشان این بود؛ بی‌بی‌سی بشکه بنزین را روی ماجرا ریخت، یک بشکه بنزین که دیگر کار از کار گذشته بود و امام(ره) تصمیم قاطع خودشان را گرفته بودند. وی با بیان اینکه هنوز هم بی‌بی‌سی ام‌الفتنه و ام‌الفساد است، عنوان کرد: اینها از اول تأسیس شده فرقه ضاله و صهیونیست‌ها بوده‌اند و حلقه‌های مرتبط آنها هم منافقین، کوردل‌ها و مزدوران هستند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: عده‌ای هرچه آب در آسیاب دشمن بریزند، هرچه دروازه‌بانی برای دشمن بکنند به ضرر اسلام، کشور و نظام و به ضرر همه است و قطعاً دشمن سوءاستفاده می‌کند. وی اضافه کرد: افرادی در داخل خیال نکنند برای دفاع از یک شخص هنری کرده‌اند، این هنر نیست و بلکه برخلاف اخلاق و ارزش‌ها بوده و به ضرر خود می‌شود؛ متأسفانه تا شرایط یک مقدار آرام می‌شود و برخی قدری بزرگواری می‌کنند و می‌خواهند بعضی مسائل فراموش شود، خودشان مجدداً یک کبریتی به آتش می‌زنند که این کاملاً اشتباه و از هر جهت به ضرر است.