موضوع استیضاح فانی فعلاً در فراکسیون امید منتفی شد

بهرام پارسایی نماینده مردم شیراز و سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مجمع عمومی فراکسیون متبوعش، اظهار داشت: جلسه شورای مرکزی فراکسیون امید با حضور اعضا برگزار شد.

وی افزود: محور بحث این جلسه ادامه مباحث مربوط به استیضاح فانی رئیس آموزش‌ و پروش بود که فراکسیون در این باره به جمع‌بندی نهایی رسید.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جمع‌بندی فراکسیون فعلا بر این است که اولویت ما بر استیضاح نیست که یکی از دلایل آن نزدیک بودن به سال تحصیلی است و در صورت استیضاح نوعی بی‌نظمی در مدیریت کلان مجموعه آموزش‌ و پرورش به وجود می‌آید؛ لذا تصمیم بر این شد که موضوع استیضاح فعلا به صلاح عمومی جامعه نیست.

پارسایی بر همین اساس اضافه کرد: طی جلسه‌ای که کمیته تخصصی فراکسیون با فانی داشت،‌ وزیر آموزش‌ و پرورش قول داد که مطالبات فرهنگی مردم و جامعه فرهنگی در حوزه آموزش‌ و پرورش را محقق سازد.

« اگر مطالبات فرهنگی مردم و وعده‌هایی که در راستای مطالبات جامعه فرهنگی داده شده محقق شود موضوع استیضاح منفی خواهد بود اما اگر پس از مدتی این مطالبات محقق نشود، دست نمایندگان برای استیضاح باز خواهد بود.»

وی در خاتمه اعلام کرد که فردا دوشنبه (2 شهریورماه95) جلسه هیأت رئیسه این فراکسیون برای برنامه‌های آتی و دعوت از میهمانان ویژه در جلسات، تشکیل می‌شود.