دولت نتواند کاری اساسی کند در رای آوری به مشکل می خورد

گروه سیاسی- محمد رضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری و نایب رئیس مجلس نهم در گفت و گو با افکارنیوز درباره بدعهدی آمریکایی ها در برجام و واکنش تیم وزارت خارجه  اظهار داشت: در مورد درباره برجام نظرات مختلفی وجود دارد برخی می گویند مذاکره کنندگان همه چیز را از دست داده اند و برخی نیز معتقدند اگر توافق صورت نمی گرفت دیگر ادامه حرکت و پیشرفت کشور امکان پذیر نبود و هر دو نظر افراط و تفریط است.

وی افزود: در مذاکرات اینطور نیست که هیچ امتیازی ندهیم و از طرف دیگر امتیاز بگیریم. اما نکته مهم اینجاست ما به تعهدات خود عمل کردیم اما امریکایی ها هنوز عمل نکرده اند، هنوز به اهداف خود در برجام نرسیده ایم که امیدواریم با پیگیری های مسئولان مشکلاتی که قرار بود بعد از برجام حل شود ، رفع گردد.

باهنر تصریح کرد: موضع ما در برجام موضعی میانه رو است ما طرف غربی را بد عهد می دانیم و این بدعهدی آنها ثابت شده است اما نمی توان زیر میز برجام زد.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین در پاسخ به این سوال که دولت در گزارش های خود تورم را زیر ده درصد اعلام کرده و آیا این امارها واقعیت دارد گفت: تورم صفر درصد یا زیر 10 درصد غیرواقعی بوده و مردم احساس نمی‌کنند که از رکود عبور کرده باشیم.

وی افزود: مردم رکود و تورم را در زندگی خود احساس می کنند ، دولت باید با الگوی اقتصاد مقاومتی گام های بزرگتری برای اقتصاد بر دارد.

باهنر در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما آقای روحانی مجددا رئیس جمهور خواهد شد گفت: دولت به اعتقاد من اگر نتواند تا پایان سال چندین کار اساسی انجام دهد در دور دوم برای رای‌آوری به مشکل برخواهد خورد.

وی افزود: آقای روحانی می داند که در ماههای باقی مانده باید گام های مثبت و خوبی بردارد و باید ببینیم تا چه اندازه می تواند در برآورده کردن مطالبات مردم موفق باشد.

مصطفی حسینی