دعوای کنگره بر سر ایران بالا گرفت

کرک در سخنانی توهین‌آمیز مدعی شد روند پرداخت این 400 میلیون دلار به ایران به سبک و سیاق قاچاقچیان مواد مخدر شبیه بود. مارک کرک با انتقاد شدید از اوباما، پرداخت 400 میلیون دلار به ایران را مصداق دادن باج برای آزادی زندانیان آمریکایی دانست و گفت: ما نمی توانیم تحمل کنیم که رئیس جمهور آمریکا مانند سردسته قاچاقچیان مواد مخدر رفتار کند.

 

نمایندگان دموکرات از کرک خواستند بابت اظهارات تند و گستاخانه خود علیه رئیس جمهور آمریکا، از وی عذرخواهی کند؛ اما کرک نسبت به این درخواست‌ها بی‌توجه بود.

 

"تمی داکورت،" رقیب دموکرات کرک در انتخابات ایالت ایلینوی و یکی از حامیان توافق هسته‌ای ایران، اظهار داشت وی دچار زوال عقلی شده است و متوجه نمی‌شود چه سخنانی ادا می‌کند.

 

به دلیل آنکه کرک در سال 2012 دچار سکته شدیدی شد و پس از آن یک سال تمام را به توانبخشی گذراند، این حرف داکورت را به عنوان توهینی علیه تمام بیماران سکته‌ای تعبیر کرد.

 

داکورت گفته بود: مارک کرک با آسیب مغزی درگیر بوده است و کنترلی بر روی سخنانش ندارد.

 

کرک که از این حرف به شدت عصبانی شده بود در اجلاس کشاورزی ایالت ایلینوی حاضر شد و به خبرنگاران گفت: او (داکورت) بسیار گستاخ است و با توهین به بیماران سکته‌ای، جوک ساخت که واقعا زشت و قبیح بود. افرادیکه درگیر انواع سکته شده‌اند می‌توانند پس از گذراندن دوران توانبخشی سلامت کامل فیزیکی و عقلانی خود را بازیابند.

 

مارک کرک: نماینده حامی توافق هسته‌ای به بیماران سکته‌ای اهانت کرد!+ تصاویر

 

داکورت هم از سخنان خود دفاع کرد و گفت: مارک کرک از زمانیکه پا در عرصه سیاست گذاشته است، همواره سخنانی جنجالی و به دور از عقل بیان می‌کند. منظور من به زمانی نبود که او دچار سکته شد؛ بلکه در تمام سال‌هایی که در عرصه سیاسی او را می‌شناسم همواره اظهارات و عقایدی مضحک داشته است.

 

داکورت در جنگ عراق حضور داشت و در سال 2004 زمانیکه کمک خلبان یک بالگرد نظامی بود مورد اصابت آرپی‌جی نیروهای شورشی قرار گرفت و با انفجار بالگرد و سقوط آن، به شدت مجروح شد. داکورت در این حادثه هر دو پای خود را از دست داد و دست راستش به حالت نیمه فلج درآمد. داکورت نخستین زن معلول راه یافته به مجلس نمایندگان آمریکا و نخستین عضو کنگره متولد تایلند است.

 

مارک کرک: نماینده حامی توافق هسته‌ای به بیماران سکته‌ای اهانت کرد!