نقوی: وزیر نفت می خواهد منتقدان را از میدان خارج کند

سیدحسین نقوی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر نفت که گفته بود برخی تلاش می‌کنند در کشور سرمایه‌گذاری انجام نشود، اگر لازم باشد نام آنها و اینکه به کجا وصل هستند و از کجا دستور می‌گیرند را می‌آورم، اظهار داشت: کسی با سرمایه‌گذاری در کشور مخالف نیست، همه ما با سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های نفتی موافقیم.

وی افزود: همه ما هم اعتقاد داریم که سرمایه‌گذار خارجی باید برای رشد و توسعه کشور به ایران بیاید، به ویژه باید در میادین مشترک نفتی سرمایه‌گذاری انجام شود و ما از آخرین تکنولوژی و امکانات آنان استفاده کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: در اینکه شرکت‌های خارجی هم برای منافع خودشان به ایران می‌آیند و آنها هم باید از این سرمایه‌گذاری سود ببرند تا برای سرمایه‌گذاری تشویق شوند، تردیدی نیست.

وی ادامه داد: اختلاف‌نظر منتقدان قراردادهای جدید نفتی در این زمینه‌ها نیست، بلکه انتقادات به مسائل دیگری از این قراردادها وارد است که آنها باید حل و فصل شوند، این مسائل هم با گفت‌وگو اصلاح می‌شوند.

نقوی با بیان اینکه بهتر است آقای زنگنه به جای متهم کردن منتقدان به ضدمنافع ملی و خیانت به منافع ملی کشور، با آنان درباره برخی مواد قراردادهای جدید نفتی صحبت کند، تأکید کرد: کسی به دنبال خیانت به منافع ملی کشور نیست، آقای زنگنه به جای پاسخگویی درباره ایرادات قراردادهای نفتی به تهدید منتقدان رو آورده و گویا قصد دارد به این شیوه آنان را از صحنه خارج کند.

وی تصریح کرد: بهتر است اگر در قراردادهای نفتی اشکال یا ایرادی وجود دارد، آن را برطرف کنیم، بالاخره دولت که اعتقاد به مذاکره دارد و حتی پرونده هسته‌ای به آن مهمی را توانست از طریق مذاکره با طرف‌های غربی به نتیجه برساند، آیا نمی‌تواند درباره الگوی جدید قراردادهای نفتی با منتقدان این قراردادها که همه خودی هستند، مذاکرهه کند و نظرات آنان را جویا شود؟!

نقوی متذکر شد: همه برای حمایت از منافع ملی کشور صحبت می‌کنند و اعتقاد داریم به جای متهم و محکوم کردن یکدیگر، باید با هم صحبت و مواد این قراردادها را بررسی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفتر مقام معظم رهبری موارد 15 گانه‌ای را برای نحوه انعقاد قراردادهای نفتی ابلاغ کردند، دولت باید همان‌ها را رعایت کند تا دقیق اعمال شود؛ از طرفی چه اشکالی دارد که الگوی جدید قراردادهای نفتی در راستای منافع ملی کشور اصلاح شوند؟! به جای متهم کردن یکدیگر و به جای اینکه بخواهیم با اتهام زدن به منتقدان آنان را از میدان به در کنیم، بهتر است با یکدیگر به گفت‌وگو بنشینیم و در پی حل مشکل باشیم.