در دولت روحانی هیچ اقدامی برای راههای استان سیستان و بلوچیستان نشد

گروه سیاسی- حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با انتقاد از عملکرد عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی گفت: استان سیستان و بلوچیستان با آنکه بیشترین خاک و وسعت کشور را دارد اما کمترین بودجه و خدمات را می گیرد.

وی با بیان اینکه این استان 2/11 درصد وسعت کل کشور است، افزود: در استان ما حتی یک کیلومتر آزاد راه وجود ندارد ضمن اینکه در زمینه بزرگراهها و جاده های آسفالت صدها کیلومتر به احداث راه و جاده نیاز داریم.

نماینده زاهدان در مجلس با تاکید بر اینکه مشکلات راهها و کمبود جاده چه در حوزه راههای روستایی و چه در بخش راههای شهری و بین شهری در استان مردم را آزاد می دهد،  افزود: متوسط آسفالت راه روستایی در کشور 50 درصد است اما در استان ما 30 درصد است.

شهریاری با بیان اینکه متاسفانه در خصوص استان سیستان و بلوچیستان منابع عادلانه توزیع نمی شود و بودجه کافی هم اختصاص داده نمی شود، افزود: به دلیل بی توجهی های صورت گرفته به استان، از وزیر در مجلس سوال کردم. این سوال به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد که وزیر و معاونین وی در کمیسیون حضور یافتند اما توضیحات وزیر قانع کننده نبود.

وی با تاکید بر اینکه وزیر و معاونین وی آمار و اطلاعات غیر واقعی به نمایندگان می دهند، افزود: قرار شد تا از طرف کمیسیون هیئتی با حضور نمایندگان و مسئولین وزارتخانه در استان حضور یابند و گزارشی تهیه تا به کمیسیون ارائه شود.

نماینده زاهدان در مجلس با بیان اینکه یار محمدی نماینده فعلی زاهدان قبلا یکی از مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان بوده که در هیئت اعزامی کمیسیون حضور خواهد داشت، گفت:  اگر گزارش تهیه شده کمیسیون قانع کننده نباشد، سوال برای بررسی بیشتر به صحن مجلس ارجاع می شود تا وزیر با حضور در صحن به این سوال پاسخ دهد.

شهریاری گفت: متاسفانه آقای آخوندی عملکرد خوبی نداشته و اینجانب بعنوان نماینده استان و همچنین مردم استان از عملکرد وزیر بخصوص در حوزه راه رضایت نداریم.

علیرضا تهرانی