در صورت رای‌ به عدم کفایت مطهری، نایب رئیس مجلس برکنار می‌شود

 سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و نائب ریس کمیسیون مجلس شورای اسلامی  با اشاره به روند پیگیری نامه علی مطهری به پورمحمدی وزیر دادگستری درباره فایل صوتی منتظری، اظهار داشت: این نامه طبق ماده 26 آیین نامه داخلی مجلس در حال پیگیری است . در حقیقت این ماده بیان می‌کند عملکرد یک یا چند نفر از اعضای هیات رئیسه زمانی که زیر سوال برده شود 25 نفر از معترضین می‌توانند اعتراض خود را به هیات رئیسه و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام کنند.

 

وی افزود: پس از اینکه اعتراض آنان به هیات رئیسه ابلاغ شد هیاتی متشکل از معترضان و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تشکیل می‌شود که در صورت عدم نتیجه مطلوب این اعتراض به صحن مطرح شده و بدون بحث و بررسی یعنی بدون اینکه موافقین و یا مخالفین نظرات خود را مطرح کنند به رای گذاشته می‌شود. 

موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: نامه علی مطهری نیز طبق این روند در حال بررسی است و هیاتی از معترضین پس از تعطیلات سه هفته‌ای نمایندگان تشکیل می‌شود که در صورت به نتیجه نرسیدن اعتراض بر این هیات نامه اعتراض در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: اگر در نهایت نمایندگان به عدم کفایت عضو هیات رئیسه رای دهند او برکنار خواهد شد.