پیام مهم رهبر انقلاب در رسانه های عربی طوفان به پا کرد

رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز دوشنبه در آستانه ایام حج پیام مهمی را خطاب به مسلمانان جهان صادر کردند. 

بر اساس این گزارش، ایشان در فرازهای ابتدایی این پیام تصریح کردند: آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه‌ی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطانهایی خُرد و حقیرند که از به خطر افتادنِ مطامع شیطان بزرگ، آمریکا، به خود میلرزند. حکّام سعودی که امسال صدّ عن سبیل‌اللّه و المسجد الحرام کرده (۶) و راه حجّاج غیور و مؤمن ایرانی به خانه‌ِی محبوب را بسته‌اند، گمراهانی روسیاهند که بقای خود بر اریکه‌ی قدرت ظالمانه را در دفاع از مستکبران جهانی و هم‌پیمانی با صهیونیسم و آمریکا و تلاش برای برآوردن خواسته‌ی آنان میدانند و در این راه از هیچ خیانتی روی‌گردان نیستند.

در بخش دیگری از پیام مهم مقام معظم رهبری آمده است: اکنون قریب یک سال از حوادث مُدهش (۷) منا میگذرد که در آن، چند هزار نفر در روز عید و در لباس احرام، در زیر آفتاب و با لب تشنه، مظلومانه جان باختند؛ اندکی پیش از آن در مسجدالحرام نیز جمعی در حال عبادت و در طواف و نماز به خاک و خون کشیده شدند. حکّام سعودی در هر دو حادثه مقصّرند؛ این چیزی است که همه‌ی حاضران و ناظران و تحلیلگران فنّی بر آن اتّفاقِ‌نظر دارند؛ و گمانِ عمدی بودن حادثه نیز از سوی برخی صاحب‌نظران مطرح شد.

ایشان همچنین تصریح کردند: تعلّل و کوتاهی در نجات مجروحان نیمه‌جانی که جان شیفته و دل مشتاق آنان در عید قربان با زبان ذاکر و ترنّم آیات الهی همراه بود، نیز قطعی و مسلّم است. مردان قسیّ‌القلب و جنایت‌کار سعودی آنان را با جان‌باختگان، در کانتینرهای دربسته محبوس ساختند و به جای درمان و کمک یا حتّی رساندن آب به لبان تشنه‌ی آنان، آنها را به شهادت رساندند. چند هزار خانواده از کشورهای گوناگون عزیزان خود را از دست دادند و ملّتهای آنان داغدار شدند. از جمهوری اسلامی نزدیک به پانصد نفر در میان شهدا بودند. دل خانواده‌ها همچنان مجروح و داغدار است و ملّت همچنان غمگین و خشمگین است.

پیام شدید اللحن حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ایام حج، بازتاب گسترده ای در رسانه های عربی داشت که در ذیل به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم؛

خبرگزاری رسمی عراق ضمن انتشار کامل متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص حج امسال، اعلام کرد: امام خامنه ای تأکید کردند که جهان اسلام برای مدیریت حرمین شرفین و مسأله حج فکر اساسی کنند.

این خبرگزاری نوشت: امام خامنه ای (مد ظله العالی) در پیام خود سعودیها را «خدانشناس»، «سیاست‌باز»، «بی تقوا»، «بی وجدان» خطاب کرده و تأکید کردند: سعودیها کسانی هستند که به سمت صهیونیستها دست دوستی دراز کرده اند.

شبکه لبنانی المیادین نیز ضمن «شدید اللحن» توصیف کردن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، به نقل از ایشان نوشت: بقای شما (سعودیها) مرهون دفاع از مستکبران جهانی است.

این شبکه ضمن انتشار کامل متن بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ایام حج، اعلام کرد: امام خامنه ای (مد ظله العالی) از رفتار ظالمانه سعودیها به شدت انتقاد کردند.

پایگاه لبنانی النشره که معمولا بیانات و اظهارات رهبر معظم انقلاب اسلامی را سانسور و به صورت گزینشی منتشر می کرد، این‌بار به انتشار متن کامل پیام ایشان مبادرت کرد.

این پایگاه لبنانی با این تیتر از سخنان رهبری که فرمودند: «حکام سعودی گمراه و رو سیاهند» به نقل از ایشان نوشت: سعودیها بقای خود را در دفاع از مستکبران جهانی می بینند.

شبکه لبنانی المنار نیز ضمن پوشش کامل متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در آستانه ایام حج، به نقل از ایشان نوشت: آنان که حج را به یک سفر زیارتی ـ سیاحتی فروکاسته و دشمنی و کینه‌ی خود با ملّت مؤمن و انقلابی ایران را در زیر عنوان «سیاسی کردن حج» پنهان ساخته‌اند، شیطانهایی حقیرند.

پایگاه العهد نیز ضمن انتشار متن کامل پیام مقام معظم رهبری، نوشت: آیت الله خامنه ای در پیام خود صراحتا اعلام کردند که رژیم سعودی با همکاری با استکبار جهانی از جمله صهیونیستها برای بقای خود بر مسند قدرت و تداوم سیاست های ظالمانه خود تلاش می کنند.

پایگاه لبنانی «بیروت پرس» نیز ضمن «مهم» توصیف کردن پیام مقام معظم رهبری در آستانه ایام حج، به پوشش متن کامل پیام ایشان پرداخت.

پایگاه «لبنان دیبِیت» نیز با انتشار بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی، نوشت: آیت الله خامنه ای خطاب به سعودیها آنها را «بی تقوا» و «سیاست باز» توصیف کردند.

پایگاه خبری «العرب نیوز» نیز با انتشار متن کامل پیام مقام معظم رهبری، نوشت: رهبر عالی ایران در این پیام انتقادات شدید اللحنی را متوجه حکام سعودی کردند.

پایگاه «۲۴.ae»  نیز با انتشار بخشی از متن پیام رهبر معظم انقلابی اسلامی نوشت: رهبر عالی ایران در این پیام خواستار خارج شدن مسئولیت اداره مناسک حج از دست سعودیها شدند.

شبکه اسکای نیوز عربی نیز به انتشار برخی از فرازهای پیام مهم مقام معظم رهبری در آستانه ایام حج پرداخت و اعلام کرد: رهبر عالی ایران در پیام خود خطاب به مسلمانان جهان، انتقادات شدید اللحنی را نسبت به سعودیها مطرح کردند.

شبکه عراقی سومریه نیوز نیز به انتشار بخش هایی از پیام مهم حضرت آیت الله خامنه ای (مد ظله العالی) در آستانه ایام حج مبادرت کرد.