علم الهدی:شعار اعتدالی که دادید را معنا کنید

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در دیدار اعضای حزب اعتدال و توسعه استان خراسان رضوی اظهار داشت: شعار اعتدالی که دادید را معنا کنید، چون پیش‌بینی می‌شد از کنار این شعار، یک جریان سیاسی و حزب تشکیل شود.

وی افزود: اگر این معنا مشخص و معین باشد، افراد به این معنا گرایش پیدا می‌کنند. حزب بر اساس دوستی و صمیمیت شکل نمی‌گیرد بلکه حزب براساس ایده و اندیشه سیاسی تشکیل می‌شود. افرادی که براساس رفاقت با شما حزب تشکیل داده‌اند، اگر فردا با شما اختلاف پیدا کنند، حزب را بهم می‌زنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در معنای اعتدال و توسعه مفاهیم را مشخصأ بیان کنید؛ تفسیر این عناوین را در اساسنامه حزب مشخص کنید زیرا وقتی معنای کلیدواژه‌ها مشخص نباشد ممکن است مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: در برخوردهای سیاسی هرچه جریان‌های سیاسی کلانتر باشد، رقابت‌ها جدی‌تر و قوی‌تری است اما اگر رقابت‌ها خرد باشد، واگرایی رخ خواهد داد.

وی بیان کرد: وقتی مسئله اصلاحات مطرح شد، رئیس جمهور وقت قبل از این که انتخابات شود، در شعارهای انتخاباتی خود، شعار جامعه مدنی مبتنی بر لیبرال دموکراسی را مطرح و تعریف کرد. به خاطر این شعار، اهل علم به ویژه آیت‌الله مهدوی کنی، علماء و مراجع و جامعه روحانیت مبارز مخالفت کردند زیرا جامعه مدنی لیبرالی از نظر اندیشه سیاسی اسلام باطل است.