کمک‌های ایران به سوریه هرگز دستاویزی برای منفعت‌طلبی تهران نبوده است

«کمال فیاض» پژوهشگر امور سیاسی و امنیتی سوریه در دمشق مقاومت را محصول نیاز ملت‌ها به دستیابی به حقوقشان توصیف و تاکید کرد: در طول چندین عصر ملت‌ها با خلق اندیشه مقاومت در مسیر رسیدن به استقلال و آزادی و نپذیرفتن ذلت و خواری در برابر بیگانگان، سال‌های طولانی را در جهاد و مبارزه سپری کردند.

وی افزود: ارکان جبهه مقاومت در راستای پایبندی به وحدت هدف و سرنوشتشان، فرزندان خود را برای دفاع از آرمانی مشترک به خارج از مرزهای جغرافیایی کشورهایشان فرستاده‌ند.

‌فیاض با اشاره به اینکه طی همه سال‌های اخیر فرزندان مقاومت از ملیت‌های مختلف در راه دفاع از عقیده‌ای مشترک در سوریه شهید و زخمی شدند، گفت: ساده نیست که نام کشوری مثل ایران که دلاورمردان خود را در راه دفاع از حق و مستضعفین کشورمان تقدیم کرده فرمواش کنیم، کشوری که در کنار کمک‌های لجستیک از فرستادن فرزندانش به  صحنه نبرد آزادی و استقلال دریغ نکرد و هیچ گاه به دنبال تحمیل سیاست‌های خود بر کسی یا مشروط کردن کمک‌ها به منافع خود نبود.

پژوهشگر سوری افزود: تجربه مقاومت اسلامی در لبنان یکی از بزرگ‌ترین تجربه ها در بالا بردن پرچم مقاومت بود که با مبارزات و جانفشانی‌ها و تقدیم شهدای بزرگی همچون حاج عماد مغنیه از خاطره امت مقاومت بیرون نرفته و چراغ هدایت نسل‌های آتی شدند.

وی با اشاره به جهان شمولی خط مقاومت تصریح کرد: مبارزات کوبایی‌ها علیه سلطه گری و امپریالیسم به رهبری چه گوارا تا کاسترو و قصه مبارزات امت اسلامی ایران و مقاومت آنها در نبرد تعیین سرنوشت و و رسیدن به استقلال در برابر قدرت‌های جهانی نمونه‌های عالی مقاومت هستند.

فیاض با بیان اینکه ایران با مقاومت خود به بزرگ‌ترین قدرت منطقه‌ای مبدل شده است، گفت: تاریخ ملت ایران قصه امت بزرگی است که دهها سال در برابر سلطه کشورهای بزرگ مقاومت کرده و به رغم همه تحریم‌ها و تلاش‌های غربی‌ها برای به زانو درآوردن ملت ایران این ملت دست از حمایت مقاومت و ملت‌های مستضعف جهان نکشیده است.

کارشناس سوری ضمن تقدیر از وفاداری ایران به مقاومت گفت: ایرانی‌ها هیچ گاه از پشت به سوریه خنجر نزده و این کشور را که در باتلاقی از افعی‌های تکفیری گرفتار آمده رها نکرده تا زمانی که به آزادی و استقلال کامل دست یابد.