اسرائیلی ها هم به کمک سپاه به ایران اعتراف کردند!

امیلی لاندو – کارشناس ارشد امنیتی صهیونیست – طی اظهاراتی گستاخانه هشدار داد: ایران به طور مرتب درحال آزمودن مرزهای نقض توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی است و دولت اوباما هربار اقدامات تهران را مخفی و به جای توبیخ تهران شبیه به وکیل مدافع ایران عمل می‌کند. 

امیلی لاندو که ریاست "برنامه کنترل تسلیحات برای امنیت ملی مرکز مطالعات موسسه تل‌آویو" را برعهده دارد در گفتگو با جروزالم پست با تکرار لفاظی‌های مقامات صهیونیست مدعی شد: سلسله اتفاقات روی داده در شش ماه گذشته اثبات می‌کند یک کشمکش دائمی میان ایران و آمریکا وجود دارد. این کشمکش‌ها و اختلافات واقعی است. علی رغم توافق هسته‌ای در سال گذشته و محدودیت‌هایی که برجام علیه برنامه هسته‌ای تهران اعمال می‌کرد، تهران به طور پیوسته برجام را نقض می‌کند. 

لاندو در ادامه ادعاهای خود افزود: انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا فرصت مناسبی برای تل‌آویو برای گفتگو با دولت بعدی این کشور به منظور یافتن راه‌کاری در مقابل (اقدامات) ایران است. درحالی که آمریکا تاکید دارد ایران تعهدات خود در برجام را اجرا کرده است، تل آویو به هیچ وجه نمی‌تواند از این موضوع خشنود باشد. واقعیت این است که برجام فوق العاده ناقص است.

این کارشناس امنیتی صهیونیست با اشاره به گزارش هفته گذشته موسسه "علوم و امنیت بین الملل" که ریاست آن را دیوید آلبرایت – کارشناس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی که می‌کوشد درباره توافق هسته‌ای ایران موضع بی‌طرفانه بگیرد – برعهده دارد، مدعی شد: این گزارش با استناد به اطلاعاتی فاش می‌کند تهران در ماه ژانویه سال جاری معافیت‌هایی از سوی واشینگتن در اجرای برجام دریافت کرده است. یکی از این معافیت‌های جنجالی مربوط به محاسبه نشدن اورانیوم غنی شده است که تهران قرار است به دیگر مواد شیمیایی تبدیل کند. این معافیت بدین معناست که ایران اجازه دارد فراتر از 300 کیلوگرم اورانیوم با غنای کم داشته باشد. 

جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در آخرین کنفرانس خبری در این خصوص اعلام کرد: اورانیوم مصرفی جزئی از محدودیت 300 کیلوگرمی ایران در نگه‌داری اورانیوم با غنای کم محسوب نمی‌شود. کربی همچنین نشست محرمانه مشترک با ایران را "پوششی محرمانه برای از میان بردن سوالات احتمالی" دانست. لاندو مدعی است: هنوز از آگاهی کنگره در خصوص جزئیات این معافیت‌های دولت اوباما به تهران خبری در دست نیست. 

لاندو در ادامه به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس در ماه ژوئیه استناد می‌کند و می‌افزاید: این گزارش که براساس یک سند محرمانه است، نشان می‌دهد پس از 11 سال محدودیت‌های غنی‌سازی اورانیوم بر برنامه هسته‌ای تهران کاسته خواهد شد. پیشتر آغاز برداشته شدن محدودیت‌های برنامه هسته‌ای ایران از 15 سال پیش اعلام شده بود. تمامی این موارد باعث بی‌اعتمادی به دولت اوباما درباره توافق هسته‌ای ایران شده است. واقعیت این است که تهران در یک دهه آینده به قدرتی مهم‌تر در برابر قدرت‌های جهانی تبدیل خواهد شد و هیچ کس نمی‌تواند یا تمایل نخواهد داشت که در آن دوره در مقابل ایران بایستد. لاندو هشدار داد: آنها به کمک سپاه پاسداران به قدرتی حقیقی در جهان بدل خواهند شد.