فراکسیون مدیریت شهری راجع به تحقیق و تفحص از شهرداری هیچ بحثی نداشته است

گروه سیاسی- سید مهدی مقدسی نماینده اراک و کمیجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون مدیریت شهری و روستایی بعنوان فراکسیونی با کارکرد تخصصی در رابطه با شهرداری و شورای شهر تا کنون راجع به ضرورت تحقیق و تفحص از شهرداری تهران هیچ بحثی نداشته و در این زمینه اصلا موضوعی مطرح نشده است.

وی افزود: طبق قانون اساسی مجلس می تواند در هر اموری ورود کرده و تحقیق و تفحص کند و منع قانونی در این زمینه وجود ندارد اما به احترام اعضای شورای شهر بهتر است که مجلس به موضوع شهرداری که زیر نظر این نهاد است، ورود نکند.

دبیر اول فراکسیون مدیریت شهری و روستایی افزود: اگر موضوع و یا مساله ای در این زمینه وجود دارد، بهتر است خود شورای شهر ورود کند.

 نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در هر استان 2 نماینده ناظر تعیین کرده  تا بر عملکرد شوراها نظارت کند و نباید در این زمینه نگرانی داشت.

مقدسی افزود: نمایندگانی که طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را پیگیری می کنند، بهتر است این موضوع را به شورای شهر واگذار کنند.

وی گفت: دستگاههایی که مشکلی ندارند باید از تحقیق و تفحص مجلس استقبال کنند تا عملکرد خود دفاع کرده و کارنامه خود را به رخ دیگران بکشند.

این طرح به امضای 21 نماینده اصلاح طلب مجلس رسیده که 15 نماینده تهران آنرا امضا کردند اما محمدرضا عارف نماینده تهران و لیدر جریان اصلاحات و رئیس فراکسیون امید (اصلاح طلب) این طرح را امضا نکرد.

همچنین نام برخی از نماینده های شاخص اصلاح طلب همچون علیرضا محجوب که سابقه چندین دوره نمایندگی مجلس را دارند در بین امضا کنندگان این طرح مشاهده نمی شود.

بر اساس گزارش خبرنگار ما از میان 30 نماینده اصلح طلب تهران، محمود صادقی- سید فرید موسوی- محمدرضا نجفی- فاطمه سعیدی- فریده اولادقباد- محمد جواد فتحی- احمد مازنی- طیبه سیاوشی- پروانه سلحشوری- سهیلا جلودارزاده- سیده فاطمه ذوالقدر- محمدرضا بادامچی - مصطفی کواکبیان- غلامرضا حیدری و عبدالرضا هاشم زائی 15 نماینده ای هستند که ایم طرح را امضا کردند.

از نمایندگان شهرستان های اصلاح طلب نیز هاعبدالکریم حسین زاده نماینده اشنویه، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، علیم یارمحمد  نماینده زاهدان، نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر، علی اکبری نماینده شیراز و محمد کاظمی نماینده ملایر این طرح را امضا کردند.

با مشاهده اسامی امضا کننده این طرح مشخص می شود که اکثر امضا کنندگان این طرح، نماینده های تازه کار بوده و هیچ سابقه نمایندگی در مجلس ندارند.

این طرح در حالی از سوی برخی نمایندگان تندرو اصلاح طلب مطرح شده که شهرداری زیر نظر شورای شهر است و تا کنون سابقه نداشته که مجلس از شهرداری تحقیق و تفحص کند.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و رئیس، یوناتن بت کلیا نماینده اقلیت دینی آشوریان و کلدانی و نائب رئیس، صدیف بدری نماینده اردبیل، نیر و نمین و سخنگوی فراکسیون در مصاحبه های جداگانه از مخالفت های خود با این طرح تحقیق و تفحص سخن گفتند.

علیرضا تهرانی