سردار ایرانی در اسارت اسرائیلی ها تا چند وقت پیش زنده بود!

 حدود سه ماه پیش بود که سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح بعد از حدود 35 سال بار دیگر صحبت از دیپلمات های ربوده شده ایران کرد و خبر از زنده بودن 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی در اسارات رژیم صهیونیستی داد.

اشاره سردار دهقان به 4 دیپلمات ربوده شده ایرانی، به عملیات ربایش سردار احمد متوسلیان وابسته نظامی سفارت ایران در بیروت، سید محسن موسوی کاردار سفارت ایران در بیروت، تقی رستگار مقدم کارمند سفارت ایران و کاظم اخوان عکاس خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

این 4 دیپلمات ایرانی، در 14 تیرماه سال 61 در مسیر سفارت ایران در بیروت بودند که در یک پست بازرسی توسط یک گروه شبه نظامیان فالانژ، ربوده شده و بعدها طبق خبرهای رسمی و غیررسمی، تحویل رژیم صهیونیستی شده‌ بودند.

روز گذشته نیز ابوالفضل حسن بیگی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به این موضوع و اینکه نظام جمهوری اسلامی با هماهنگی که با حزب الله دارد جهت آزادسازی اسرا، آمادگی مذاکره و تبادل اسیر را دارد، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال این است که تحت هر شرایطی حاج احمد متوسلیان را آزاد کند؛ دلیل آن هم این است که برخی از زندانیانی که از بند زندانهای رژیم اشغالگر قدس آزاد شدند، ایشان را در سالیان و حتی دو سال گذشته "زنده" دیده اند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به گفته های رژیم صهیونیستی هیچگاه نمی توان اعتماد کرد تصریح کرد: مذاکره اخیر ایران و حزب الله بارژیم صهیونیستی می تواند صرفا یک عملیات روانی باشد؛ در موضوع اخیر تحلیل من این است که رژیم صهیونیستی قصد ایجاد جنگ روانی دارند تا اذهان مردم را از مساله تحرکاتشان در کرانه باختری و همچنین موضوع یمن دور کنند.

در همین ارتباط منصور حقیقت پور مشاور امنیتی رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص این موضوع اظهار داشت: اطلاعاتی که در مورد حاج احمد متوسلیان به ما رسیده بود از طریق برخی از زندانیان فلسطینی و لبنانی بود که در اسارت رژیم صهیونیستی بودند رسیده است.

این نماینده سابق مجلس گفت: این زندانیان به نحوی به وجود ایرانی ها در زندان اسرائیلی ها پی برده بودند و علائم و قرائنی که به دست آورده بودند نشان می داد که دیپلمات های ایرانی در زندان اسرائیل هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم گفت: مقامات امنیتی و ویژه جمهوری اسلامی ایران بر اساس اطلاعاتی که کسب کرده است می داند که این زندانیان در کجای اسرائیل و در کدام نقطه از سرزمین های اشغالی نگهداری می شوند.

حقیقت پور گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام تلاش خود را می کند که این افراد را از زندان صهیونیست ها نجات دهد، این عزیزان حدود 34 سال است که در این زندانها گرفتار هستند، برای رهایی آنها نیز راهکارهای مختلفی وجود دارد، اما به نظر می رسد که در این راه کارهای معمول مانند، فشارهای حقوقی، قضایی و دیپلماتیک زیاد تاثیر گذار نیست.

وی در ادامه گفت: این کار راهکارهای خاص خود را دارد ولی به هر حال راهکارهای دیپلماتیک در این مساله بی تاثیر نیست و ما باید از این طریق هرچقدر می توانیم به رژیم اسرائیل فشار بیاوریم ولی اینکه از این طریق بتوانیم اسرای خود را آزاد کنیم کمی ثقیل به نظر می رسد.

وی گفت: البته ما نمی خواهیم مسائل را در این مورد خاص باز تر کنیم اما به نظر می رسد که راهکار تبادل اسرا یکی از راه حل های موثر در این زمینه خواهد بود، به هر حال عناصر بسیاری از این رژیم در نقاط مختلف دنیا اسیر شده اند و ایران می تواند از این ظرفیت به نحو آزاد سازی اسرای خود بهره ببرد همان طور که حزب الله در گذشته از این راهکار استفاده کرده است.

حقیقت پور گفت: به ذهن می رسد که حزب الله لبنان یکی از آلترناتیو های ایران برای مذاکره با این رژیم باشد ولی به هر حال ایران تمام تلاش خود را خواهد کرد این کار را به نتیجه برساند این یکی از وظایف، شرعی و انقلابی ما است که تمام تلاش خود را بکار بندیم تا این چهار نفر را به آغوش وطن باز گردانیم.

وی گفت: این کار که ما انجام می دهیم صرفا یک بازی سیاسی و تبلیغاتی نیست و می خواهیم این کار قطعا انجام شود، ما اطلاع داریم که این چهار نفر زنده هستند و طبق آخرین خبری که به ما رسیده است این افراد هر چهار نفرشان تا همین پنج ماه پیش زنده بوده و در اسارت رژیم صهیونیستی بوده اند.

وی در پاسخ به این سوال که این اطلاعات از کجا به دست نیروهای امنیتی رسیده است گفت: بهتر است مسیر رد و بدل شدن اطلاعات محفوظ بماند و تا اینجا که ما اطلاع داریم این چهار نفر تا پنج ماه پیش هم زنده بودند فعلا کفایت می کند.