تحریم های سخت علیه دمشق، ایران و روسیه!

 در حالی که وزرای خارجه آمریکا و روسیه از توافق در سوریه خبر داده‌اند، یک عضو ارشد جمهوریخواه کنگره آمریکا بر لزوم اعمال تحریم‌های سخت ضد دمشق و حامیان اصلی آن تاکید دارد.

وزرای خارجه آمریکا و روسیه بامداد روز شنبه (دیروز) از توافقی دوجانبه برای «بازگرداندن صلح» به سوریه خبر دادند.

به گفته جان کری، توافق جدید برای آتش‌بس سراسری در سوریه از دوشنبه شب، 12 سپتامبر همزمان با عید قربان آغاز خواهد شد (جزئیات بیشتر).

عضو ارشد جمهوریخواه کنگره آمریکا که همواره از مخالفان مواضع سیاست خارجی دولت باراک اوباما در قبال سوریه، ایران و منطقه بوده است، در واکنش به اعلام توافق جدید در سوریه، بیانیه صادر کرد.

رئیس کمیته امور روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در این بیانیه، موفقیت و توفیق توافق اخیر اعلام شده توسط کری و لاوروف را «نامحتمل» و «بعید» خوانده است.

«اد رویس» با تاکید بر اینکه «از همان ابتدا، هدف پوتین تقویت رژیم اسد بوده است»، عصبانیت خود را از حمایت ایران و حزب‌الله لبنان از دولت سوریه ابراز کرده است.

عضو ارشد کنگره آمریکا تصریح کرد: «با توجه به امن‌تر شدن اسد، باید توافق اخیر را تلاش روسیه برای کسب اطلاعات درباره شیوه انجام عملیات توسط ارتش آمریکا ارزیابی کرد. این موضوع، قطعا مورد نگرانی وزیر دفاع ما است».

رویس افزود: «با توجه به بعید بودن موفقیت (توافق اخیر)، من قطعا درصدد تصویب یک طرح تقنینی فراحزبی برای قطع دستیابی رژیم اسد به منابع خواهم بود. این طرح تحریم‌های تازه شدیدی علیه نقض حقوق بشر در سوریه و  همچنین کسانی که به فجایع رژیم کمک می‌کنند از قبیل ایران و روسیه، اعمال خواهد کرد».