صالحی: ایران پایبند به برجام است

 "علی‌اکبر صالحی" رئیس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز پنجشنبه در سخنانی در اندیشکده شورای اروپایی روابط خارجی در لندن با تاکید بر پایبندی تهران به تعهداتش در برجام ، گفت: توقع داریم که طرف مقابل نیز هرچه سریع تر به تعهداتش در زمینه رفع تحریم ها عمل کند.

 

 صالحی افزود: از زمان توافق هسته ای وین تاکنون، آژانس بین المللی انرژی هسته ای دو گزارش ارائه کرده است که در آنها بر پایبندی ایران به توافق هسته ای اشاره شده است. 

 

وی با بیان اینکه دو طرف بایستی به تعهداتشان عمل کنند، تصریح کرد: در غیر این صورت شرایط به گونه ای خواهد بود که یک طرف کاملا به تعهداتش عمل کرده و طرف دیگر دائما بهانه تراشی می کند.

 

صالحی اظهار داشت: ما از طرف مقابل توقع داریم که هرچه سریع تر به تعهداتش در زمینه تحریم ها جامه عمل بپوشاند.

 

وی گفت: اگر ما مسئولانه عمل کنیم، خصومت ها پایان داده شده و دنیا امن تر خواهد بود.

 

رئیس سازمان انرژی هسته ای کشورمان در بخش دیگری از اظهاراتش به سیاست های ناکارآمد و ستیزجویانه واشنگتن در منطقه اشاره کرد و گفت که این سیاست ها سبب بروز ناامنی و بی ثباتی در همسایگی ایران شده است.

 

وی تشدید تحریم ها علیه ایران را از دیگر سیاست های غلط کاخ سفید در گذشته برشمرد و گفت: با این حال ایران به گونه ای مقتدرانه در مذاکرات هسته ای ظاهر و بر حصول توافق اصرار داشت.

 

صالحی در همین حال خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهداتش و بنا به توصیه های مقام معظم رهبری، برجام را نقض نخواهد کرد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در خصوص احتمال نقض برجام از سوی رئیس جمهور آتی آمریکا، گفت: برجام یک مساله شخصی نیست و رئیس جمهوری آینده آمریکا بایستی طبق ضوابط و تعهدات بین المللی عمل کند.

 

وی با بیان اینکه توافق هسته ای ژنو از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد به تصویب رسیده است، تصریح کرد: چنانچه کاخ سفید بخواهد مسیر دیگری را در آینده طی کند، هزینه بر خواهد بود.

 

علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در نشست سالانه سازمان بین المللی'انجمن جهانی هسته ای' در انگلیس، روز پنجشنبه از بروکسل وارد لندن شد.

 

وی در جریان سفر به لندن بعد از ظهر روز پنجشنبه با فیلیپ هاموند وزیر دارایی انگلیس دیدار و گفت وگو داشت.