سفر محرمانه مخالفان نظام به اسرائیل بعد از توافق هسته‌ای

خبرگزاری لبنانی العرب پست (Alarabpost) به نقل از تایمز اسرائیل گزارش داد که افرادی عالی رتبه از اپوزیسیون و مخالفان نظام ایران، بعد از امضای توافق هسته ای در سال 2015، به اسرائیل (سرزمین های اشغالی) سفر کرده و در نشستی با همین موضوع شرکت کرده اند.

 

نام این افراد و اینکه کنفرانس یا نشست دقیقا چه زمانی و در کدام منطقه از سرزمین های اشغالی انجام شده، مخفی است؛ اما کنفرانس در مورد نتیجه و بررسی برجام انجام گرفته است و اینکه تاکنون این دیدار محرمانه مانده به دلیل نگرانی‌ها از تبعات این اقدام و به منظور حفاظت از این مخالفان و خانواده‌های آنها بوده است. 

 

العرب پست به نقل از منابعی در تایمز اسرائیل دراین باره اینگونه ادامه داده است: چیزی که مشخص است این که افراد تشکیل دهنده این هیات، برخی از وزرای اسبق ایران، دیپلمات های پیشین ایرانی، برخی چهره های قدیمی حکومت و همچنین چهره هایی از رهبران دانشجویی پیشین ایران، فعالان کنونی حقوق بشر و برخی نویسندگان و خبرنگاران ایرانی بوده اند که اکثریت آنها به عنوان اپوزیسیون و چهره های مخالف نظام ایران در خارج از کشور مستقر هستند.

 

این خبرگزاری لبنانی در ادامه می نویسد: اسرائیل یکی از مخالفان اصلی توافق هسته ای بشمار می رفت، که در کنار کشورهای عربی به عنوان یکی از بازوهای مخالفت با توافق و قدرت ایران در منطقه، به مخالفت علنی با امضای این توافق پرداخت. 

 

براساس این گزارش، اکثریت افراد حاضر در این نشست که عنوان "ایرانی" را با خود یدک می‌کشند، آن هم در اسرائیل به عنوان دشمن درجه یک ایران، بر این باور بودند که توافق هسته ای منافع اقتصادی و سیاسی بزرگی نصیب ایران می‌کند که می تواند برای منطقه و جهان خطرناک باشد!