20 سوال مجلس از وزیر نیرو برای قرارداد با شرکت ترکیه/ توضیح از چیت چیان

گروه سیاسی- فریدون حسنوند نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه وزارت نیرو در حال عقد قرارداد با شرکت یونیت ترکیه ای جهت تولید برق است، گفت: کمیسیون انرژی مجلس در خصوص این قرارداد و ساخت نیروگاه توسط شرکت مذکور ورود کرده و از وزارت نیرو و شخص وزیر توضیح خواسته است.

وی افزود: کمیسیون انرژی مجلس در مجموع 20 سوال از وزیر طرح کرده و خواستار ارائه توضیح در این زمینه و سوالات مطروحه شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس، پیشینه و سابقه شرکت یونیت ترکیه، نحوه تولید، خرید و فروش برق، دلائل استفاده از شرکت خارجی و ترجیح آن بر شرکت های داخلی را از جمله موارد مطرح شده در سوالات کمیسیون انرژی مجلس ذکر کرد.

حسنوند گفت: وزارت نیرو چندی پیش توضیحاتی برای سوالات مطرح شده ارائه کرد که این توضیحات برای اعضای کمیسیون قانع کننده نبود و ما مجددا از وزیر و وزارت نیرو خواستیم تا پاسخ های تکمیلی ارائه کنند.

وی افزود: سوال اساسی و عمده ما از مسئولین این است که چرا از توان داخلی استفاده نشده است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اضافه کرد: اگر برای ما محرز شود که منافع ملی در این قرارداد نادیده گرفته شده، قطعا مانع اجرای آن خواهیم شد.

شرکت یونیت اینترنشنال ترکیه قرارداد احداث هفت نیروگاه به ارزش 4.2 میلیارد دلار در ایران را با وزارت نیرو به امضا رسانده و مقرر شده یک واحد از این نیروگاه ها در شهرستان مهران احداث شود.

علیرضا تهرانی