خاورمیانه جدید آمریکا!!!

ابراهیم آیین‌پرست عصر امروز در شورای اداری شهرستان، با اشاره به تلاش‌هایی که در سراسر کشور برای برگزاری رژه انجام شده است، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که برای ما در برگزاری این مراسم مهم است، عدم مزاحمت آن برای مردم و مسؤولان است.

وی با اشاره به لزوم تعبیه محلی برای برگزاری مراسم آینده با امکان حضور آسان مردم، تصریح کرد: یکی از ملزومات شهرستان ایجاد زیرساخت‌هایی در سطح شهرستان برای برپایی این نوع مراسم است.

رئیس ستاد گروه 22 توپخانه ارتش تصریح کرد: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در کنار جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و جنگ کره جزو جنگ‌های مهم قرن 20 به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه در مرحله بازدارندگی عراق از جنگ با ایران در ابتدای شروع جنگ تحمیلی شکست خوردیم، عنوان کرد: توانستیم در مراحل بعدی به صورت نسبی ماشین جنگی عراق را کند کرده و در انتها نیز متجاوز را دفع کرده و آن را تنبیه کنیم.

آیین‌پرست خاطرنشان کرد: از جمله کشورهایی که به صورت مستقیم و از طرق مختلف در جنگ به عراق کمک کردند، می‌توان به آمریکا، انگلیس، فرانسه، ایتالیا، آلمان، عربستان، مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس اشاره کرد.

رئیس ستاد گروه 22 توپخانه ارتش با بیان اینکه ما در این جنگ به پیروزی رسیدیم، گفت: تفکرات متفاوتی برای تعریف پیروزی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به برداشت آمریکا در این رابطه اشاره کرد که در هر نقطه‌ای که پا می‌گذارد، از بین بردن توان دفاعی، تغییر ساختار نظام سیاسی دشمن، تغییر ساختار روابط خارجی، از بین بردن زیرساخت‌های اقتصادی و بازسازی آن را دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: صدام حسین در جنگ تحمیلی علیه ما به دنبال لغو قرارداد 1975 الجزایر، دستیابی به ارتفاعات غرب کشور، تصرف جزایر سه‌گانه و تسلط بر جهان عرب، سرنگونی نظام نوپای ایران و تجزیه خوزستان بود.

آیین‌پرست با بیان اینکه صدام در نامه خود به رئیس‌جمهور وقت، اعتراف کرد که ما به همه اهداف خود رسیدیم، گفت: از جمله اهداف ایران پس از شروع جنگ تحمیلی می‌توان به استقرار قرارداد 1975، دفع متجاوز، حفظ و استقرار نظام جمهوری اسلامی، معرفی صدام به عنوان متجاوز، برقراری تعادل و ایجاد قدرت اشاره کرد.

وی با اشاره به نقشه‌ای که صدام در جنگ با ایران دنبال می‌کرد، گفت: در ادامه این راهبرد، آمریکا نقشه به روزتری برای منطقه متصور است که جنگ‌های منطقه در راستای همین نقشه جدید خاورمیانه است.