کارتر قصد حمله نظامی به ایران را داشت

برنامه گفت و گوی سیاسی با موضوع بررسی بازخوانی نقش آمریکا و غرب در حمایت از صدام در هشت سال دفاع مقدس در ابعاد سیاسی و نظامی و با حضورسردار سرتیپ داوود غیاثی راد (مسئول روابط عمومی معاونت راهبردی نیروهای مسلح) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه سردار سرتیپ داوود غیاثی راد با اشاره به این که سیاست های غربی و آمریکایی و ارتباط آن با آغاز جنگ تحمیلی، گفت: سیاست آمریکا و کشورهای غربی بعد اشغال سفارت آمریکا در ایران، سیاستی کاملا عناد کونه و با قصد حمله ی نظامی بود.

وی همچنین در ادامه افزود: بعد از دستگیری کارمندان سفارت آمریکا در ایران، رییس جمهور وقت آمریکا با تشکیل شوایی امنیتی قصد حمله نظامی به ایران را داشت. به طوری که 90 کاماندو را برای آموزش و نزدیکی به ایران به مصر فرستاده و در حالت آماده باش نگه می دارد.

مسئول روابط عمومی معاونت راهبردی نیروهای مسلح با اشاره به سیاست های غرب گفت: کینه ای که آمریکا و انگلیس از انقلاب اسلامی داشت یکی از دلایل آغاز جنگ تحمیلی در ایران بود.

وی با اشاره به کتاب لایه های پنهان جنگ، عنوان کرد: کنت دمراژ (رییس سابق سازمان جاسوسی فرانسه) قبل از آغاز جنگ عراق با ایران در نامه ای به صدام می نویسد، که ایران یکی از قدرت های واقعی منقطه است که دارای ذخایر وسیع نفت در قلمروی وسیع و پرجمعیت خود است.

سردار سرتیپ داوود غیاثی راد در خصوص سخنان کنت دمراژ ادامه داد: هزاران سال است که قدرت امپراطوری به عنوان تنها سیاست منطقه ی ایران بوده و اکنون در زمان امام خمینی این قدرت چندین برابر شده است.