توضیحات وزیر اقتصاد برای FATF  در صحن مجلس

گروه سیاسی- اکبر رنجبرزاده نماینده اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به مواضع نمایندگان مجلس در خصوص FATF  در روزهای گذشته، گفت: هیئت رئیسه مجلس تصمیم گرفته تا از علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی دعوت کند تا با حضور در صحن مجلس در این زمینه به نمایندگان توضیح دهد.

وی افزود: هنوز زمان حضور وزیر اقتصاد در صحن مجلس مشخص نیست و هیئت رئیسه مجلس در جلسه امروز یکشنبه خود در این باره تصمیم گیری می کند.

به گفته این عضو هیئت رئیسه مجلس، وزیر اقتصاد احتمالا در جلسه روز سه شنبه و یا چهارشنبه این هفته در صحن مجلس حضور خواهد یافت.

اف ای تی اف یک سازمان همکاری میان دولت هاست که به منظور مبارزه با پول شویی شکل گرفته است . هدف اصلی این اتحادیه ، در واقع ، مبارزه با مظاهرمختلف فعالیت های غیر قانونی می باشد که بخش اقتصادی کشورها را تحت تاثیر خود قرار داده اند.

اتحادیه FATF دارای یک دستورالعمل ۴۰ ماده ای است که کلیه جنبه های مبارزه با پول شویی را دربرمی گیرد .دستورالعمل اجرایی اتحادیه FATF به صورتی نوشته شده است که هم قابل اجرا توسط کلیه اعضا باشد وهم اینکه مبادلات پولی قانونی کشورهای عضو را محدود نکند و مانع توسعه اقتصادی کشورها نشود .کشورهای عضو FATF عبارتند از : آرژانتین ، استرالیا ، اتریش ، بلژیک ، برزیل ، کانادا، دانمارک ، فنلاند ، فرانسه ، آلمان ، یونان ، هنگ کنگ ، سوییس ، ایسلند ، ایرلند ، ایتالیا، ژاپن ، لوکزامبورگ ، مکزیک ، هلند ، سوئد ، نروژ، پرتقال ، سنگاپور ، اسپانیا ، نیوزلند ، ترکیه ، انگلستان ، آمریکا و دو سازمان بین المللی یعنی اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس.