علی کیانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه  با انتقاد از عملکرد دولت یازدهم در انعقاد قراردادهای بلندمدت بین‌المللی، گفت: دولت یازدهم به گونه‌ای در عرصه بین‌‌الملل قرارداد منعقد می‌کند که برای دولتهای آتی تعهدآور بوده و لغو آنها نیز هزینه‌های بسیار دارد.

وی با تأکید بر اینکه مجلس باید نسبت به مدت‌ زمان قراردادهای بین‌المللی که از سوی دولت منعقد می‌شود حساس باشد، افزود: یکی از این قراردادهای بین‌المللی بلندمدت که می‌تواند آثار جبران‌ناپذیری برای آینده کشور داشته باشد، FATF و الگوی جدید قراردادهای نفتی است که ضرورت حساسیت بیشتر نمایندگان را می‌طلبد.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، اضافه کرد: وزارت خارجه باید موضع فعال‌تری در قبال بدعهدی‌های امریکا در اجرای برجام داشته باشد و به شعار نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی که بر سر در آن نصب شده، توجه کند و آن را سرلوحه اقداماتش قرار دهد.

کیانی اضافه کرد: دولت به هشدارهای رهبر انقلاب و منتقدان برجام نسبت به بدعهدی‌های امریکا در ماه‌های اخیر بی توجه بوده و امروز برای دولتمردان نیز ثابت شده که دستاورد برجام تقریبا هیچ بوده است.

وی با بیان اینکه FATF باید در مجلس به صورت شفاف و موشکافانه بررسی شود، اظهار کرد: سؤال ما از دولتمردان این است که چرا رفع همه مشکلات اقتصادی کشور را در گروی مذاکره با غرب گره زدند .

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه با اجرایی شدن برجام هنوز مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم حل نشده است، گفت: دولتمردان صادقانه به مردم بگویند که دستاورد برجام هیچ بوده و باید به توانمندیهای داخلی تکیه کرد.

کیانی با بیان اینکه نمایندگان مجلس می‌بایست در موضوع قراردادهای جدید نفتی و FATF شفاف عمل کرده و نتایج بررسی‌هایشان را به مردم اطلاع دهند، افزود: دولت و نمایندگان مجلس مردم را در این قراردادها نامحرم ندانند و پس از بررسیهای لازم به مردم بگویند که FATF و قراردادهای جدید نفتی چه آسیبهایی را در آینده برای کشور خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: قرارداد با FATF آینده امنیتی کشور را به مخاطره می‌اندازد که باید مردم و نمایندگان مجلس در این باره هوشیارانه تصمیم گرفته و عمل کنند.