ظریف باید زودتر اعتراف می‌کرد

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی اظهار کرد: اعتراض ظریف به بد عهدی آمریکایی‌ها در موضوع برجام دیرهنگام است و سؤال اینجا است که چرا وی آن زمان که پشت میز مذاکره بود، توجهی به این موضوع نداشت که ممکن است آمریکایی‌ها در عمل به تعهدات خود بد عهدی کنند.

وی ادامه داد: چرا اقدامات ایران در اجرای برجام متقابل نبود، ما باید به ازای هر گامی که بر می‌داشتیم یک امتیاز از طرف مقابل دریافت می‌کردیم، به طور مثال آن زمان که غنی سازی را متوقف کردیم، باید امتیاز می‌گرفتیم، سپس فردو را تعطیل و تاسیسات را جمع می‌کردیم.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران به تمام تعهدات خود در موضوع برجام جامه عمل پوشانده است، تصریح کرد: خوشبختانه وزیر امور خارجه در تمام مجامع بین‌المللی اعلام کرده است که آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند که این اقدام خوبی است تا کشورهای دیگر نیز بدانند که آمریکایی‌ها غیرقابل اعتماد هستند و در هیچ مذاکره‌ای نمی‌شود به آنها اعتماد کرد.

سلیمی خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه آینده برگزار می‌شود، اما هنوز مشخص نیست اجرای برجام به کجا می‌انجامد.

وی بیان کرد: حال که آمریکایی‌ها نقض برجام کرده‌اند، ایران باید اجرای تعهدات برجام را متوقف و اقدامات خود را از سر بگیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: در این شرایط باید به قانون اقدام متقابل عمل کرد، هرچند اگر ایران بخواهد اقدامات خود را از سر بگیرد، زمان‌بر است، اما چنانچه آمریکایی‌ها بخواهند به این بد عهدی‌های خود ادامه دهند باید قانون اقدام متقابل را اجرایی کرد.

سلیمی اظهار کرد: برجام یک معاهده بین‌المللی بود، اما چون امروز قانون دنیا قانون جنگل است و هر کس زور بیشتری دارد، سود بیشتری می‌برد، مشخص نیست نتیجه آن با توجه به بد عهدی آمریکایی‌ها چه می‌شود.

وی بیان کرد: سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی اعلام کرد که ایران تمام مفاد برجام را اجرایی کرده است که این نشان می‌دهد آمریکایی‌ها همچنان گردن کلفتی کرده و قصد تمکین به برجام را ندارد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها از روز اول برجام با افزایش آمار لیست افراد تحریمی‌های ایران نقض آشکار برجام را کلید زدند و پیش‌بینی می‌شد که آنها به تعهدات خود عمل نکنند.

وی تاکید کرد: تکیه بر سخنان آمریکایی‌ها تکیه بر سراب است و نباید به سخنان و وعده‌های آنان امید و اطمینان داشت.