رادیو فردا: قرآن مقدس نیست!

در مطلب گذشته پیش بینی نمودیم که در آینده نزدیک به مسائل و موضوعاتی پرداخته خواهد شد که در نزد ایرانیان و مسلمانان از قداست و احترام خاصی برخوردار است و این برنامه در جهت توهین و قداست زدایی از آنها پیش خواهد رفت.

 

در برنامه اخیر تابو که از رادیو فردا پخش می شود به موضوع محدودیت های زنان در اسلام پرداخته شد دو کارشناس این برنامه ظاهرا با یکدیگر بر سر این موضوع که در قبل از اسلام دختران زنده به گور شده اند یا خیر با یکدیگر جدل می کردند ولی آنجا که به مسائل اساسی احکام دین رسید یکی از کارشناسان این برنامه که البته قرار بود نقش مدافع دین اسلام را بازی نماید در سخنانی در جواب سوال مجری برنامه که می گوید آیا قرآن مقدس است یا خیر می گوید:”معلوم است که مقدس بودن متن قرآن در آنجاهایی که بحث قوانین هست نقض می‌شود. قوانین قرآن مقدس نیست. اصول قرآن است که مقدس است.”

محمد جواد اکبرین که مدعی است در ایران سال ها در حوزه علیمه تحصیل نموده در ادامه نیز تاکید می کند که اصول و چارچوب‌های کتاب مقدس قدسی است و به محض اینکه از آن چارچوب‌ها وارد مصداق‌ها می‌شود دیگر قدسیتی ندارد. قرآن درواقع یک سری اصول حاکم دارد و یک سری قوانین محکوم. اصول حاکم را همیشه باید در نظر بگیریم. قوانین محکوم که در ذیل آن اصول تعریف می‌شوند ممکن است بر اساس زمان و مکان تغییر کنند.

اکبرین

محمد جواد اکبرین روحانی سابق در آغوش ابی خواننده لس آنجلسی

لازم به ذکر است که اکبرین که سخنان ساذ زیادی را در پرونده خود ثبت نموده چند سال پیش در سخنانی وقیحانه به عنوان یکی از شاگردان علامه محمد حسین فضل الله به انتقاد سرسختانه از حزب الله لبنان پرداخت و سید حسن نصرالله را به ماجراجویی و جنگ افروزی متهم کرد و رهبر حزب الله لبنان را در فجایع جنگ ۳۳ روزه مقصر دانست. این اظهارات با شگفتی نماینده حزب الله رو به رو شد. عبدالله صفی‌‏الدین در پاسخ به سؤالات کسانی که اطراف وی جمع شده بودند، اکبرین را «شیخ دیوانه» نامید.

فهیمه خضر حیدری

فهیمه خضر حیدری مجری صدای آمریکا و رادیو فردا

این برنامه با اجرای فهیمه خضر حیدری به صورت هفتگی اجرا می شود .گفته شده که وی  چندبار طلاق گرفته و در نوشته های وی اثرات زیادیاز  خشم و کینه به تاریخ کشور ایران دیده می شود.همچنین وی چندی پیش در برنامه افق صدای آمریکا هم اجرا داشت ولی به دلیل اجرای بسیار ضعیفش و انتقاد مخاطبان از این برنامه کنار گذاشته شد.