اولین جلسه رسمی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

در این جلسه که به مدت سه ساعت به طول انجامید، اعضای کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، رئیس و معاونین سازمان برنامه و بودجه ، مسئولان بانک مرکزی، مسئولان دیوان محاسبات و نمایندگان برخی اصناف حضور داشتند.

پس از اظهارنظر مخالفان و موافقان کلیات لایحه برنامه ششم توسعه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز اظهارنظر کرد.

وی خطاب به نمایندگان حاضر در جلسه گفت: شما دو راه پیش روی دارید یا اینکه کلیات لایحه را رد کنید و یا آنکه آن را تایید کنید و هر کدام از راه ها را که فکر می کنید هزینه کمتری برای کشور دارد همان را انتخاب کنید.

وی گفت:‌ اگر کلیات این لایحه رد شود ما باید مجددا پیش نویس لایحه را آماده و آن را به هیات دولت بفرستیم و پس از تصویب در هیات دولت مجددا به مجلس ارسال کنیم و اعضای کمیسیون های تخصصی مجلس نیز باید مجددا آن را بررسی و  نظر خود را به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

وی افزود: این پروسه زمانبر خواهد بود؛ بنابراین ما پیشنهاد می کنیم کلیات لایحه تصویب کنید تا با هم فکری شما نمایندگان جزئیات آن را با بررسی بیشتر به تصویب برسانیم.

حمیدرضا حاج بابایی به عنوان رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه نیز  قبل از اخذ رای از اعضای این کمیسیون گفت : نمی شود کشور را بدون برنامه اداره کرد بنابراین ما باید برنامه داشته باشیم.

طبق گفته حاج بابایی قرار شد دولت و مجلس با همکاری هم جزئیات لایحه برنامه ششم توسعه را بررسی و تصویب کنند و دست مجلس در اعمال نظر این لایحه باز خواهد بود.

سرانجام کلیات لایحه برنامه ششم توسعه به رای گذاشته شد و از مجموع  28 عضو حاضر در جلسه  27 نفر با آن موافقت کردند.