آمریکا به تعهداتش درباره برجام پایبند بوده

وزیر خارجه آمریکا به به بروکسل رفته، در یک نشست در بنیاد آلمانی مارشال، از برجام و توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 سخن گفت.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا امروز سه شنبه در نشستی با عنوان «آینده روابط فرا آتلانتیک» در بروکسل شرکت و در آن سخنرانی کرد.

وی در بخشی از سخنرانی خود در پایتخت بلژیک از تجربه برجام و همکاری‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا با آمریکا سخن گفت.

وزیر خارجه آمریکا در این نشست از تلاش‌های فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و کاترین اشتون سلف وی، «قویا» تشکر کرد.

کری با بیان اینکه اکنون تمرکز همه طرف‌های برجام باید اجرای تمام و کمال تعهدات باشد، مدعی شد که آمریکا به همه تعهداتش پایبند بوده است.

دیپلمات ارشد آمریکایی در بخش دیگری از سخنانش به موضوع اوکراین و اقدامات روسیه در قبال شرق اوکراین اشاره کرد. به ادعای او، آمریکا به منظور تغییر مواضع روسیه در قبال اوکراین، تحریم‌ها علیه مسکو را درپیش گرفته است.

وزیر خارجه دولت باراک اوباما همچنین در صحبت از مواضع مسکو در قبال بحران سوریه، از اینکه روسیه به دلیل حمایت از دولت بشار اسد و پیوند زدن منافع خودش به این دولت، به شدت انتقاد کرد.

وی ضمن اتهام زنی به دولت بشار اسد، مدعی شد که آمریکا متعهد به راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه است اما روسیه، اسد و حامیانش می‌دانند که برای این منظور، چه کاری باید انجام دهند.