محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری شامگاه سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه روسای جمهور قبلی در دور دوم انتخابات با رای بیشتری موفقیت کسب کردند یادآور شد: روسای دولت های هشتم و نهم تعداد رای مرحله دوم انتخابات آنها بیشتر از مرحله اول بود. بنابراین اگر روحانی به‌دنبال رئیس جمهور شدن است باید رای بیشتری را کسب کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی یادآور شد: روحانی در مرحله اول ناپلئونی رئیس جمهور شد اما با داشتن چنین رأیی حتی اگر انتخابات آینده دومرحله‌ای هم شود باز هم رئیس جمهور نمی شود.

وی افزود: به طور حتم روحانی ریزش رای داشته و اگر به‌دنبال رئیس جمهور شدن است، باید طی چند ماه باقیمانده حرکتی انجام دهد.

رئیس جمهور شدن به ماههای نزدیک به انتخابات بستگی دارد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه رئیس جمهور شدن در کشور ما به ماههای نزدیک به انتخابات بستگی دارد، تصریح کرد: زمانی که رئیس دولت اصلاحات رئیس جمهور شد و من در دیدار هیئت رئیسه مجلس با او صحبت کردم که هیئت دولت خود را معرفی کند با خنده به من گفت که مگر من فکر می کردم که رئیس جمهور شوم که به‌دنبال مشخص شدن کابینه بروم. در سال ۸۴ نیز احمدی نژاد تا سه ماه مانده به انتخابات خودش هم تصور نمی کرد که به مرحله دوم برود و در مرحله سوم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه چندین «اگر» باعث شد که روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شود، گفت: اگر هاشمی ثبت نام نمی کرد، اگر رد صلاحیت نمی شد، اگر اصولگراها تفاهم می کردند و اگر با فشار برخی از افراد، عارف انصراف نمی داد روحانی نیز انتخاب نمی شد. بنابراین در دور بعد انتخابات به طور حتم کار روحانی مشکل است.

وی با اشاره به اینکه نبود احزاب در کشور باعث شده که سه ماه مانده به انتخابات شور و شعفی در جامعه ایجاد شود، ادامه داد: اگر مانند برخی از کشورها احزاب مختلفی وجود داشت که هر کدام با معرفی کاندیداهای خود رقابت را برای ریاست جمهوری آغاز کنند به طور حتم انتخابات رنگ و بوی دیگری می گرفت و هیچ کس تصادفی رئیس جمهور نمی شد اما امروز در کشور ما چنین واقعیتی وجود ندارد. بنابراین مردم باید با اندیشه و خرد انتخاب خود را انجام دهند.

از جمله کارهای بسیار خوب دولت «برجام» بود

باهنر با بیان اینکه توصیه مقام معظم رهبری به احمدی نژاد تکلیف را برای برخی روشن کرد، تصریح کرد: این موضوع به چند ماه قبل باز می گردد اما اینکه مقام معظم رهبری صلاح دیدند که این موضوع را علنی کنند باید مورد نظر قرار داشته باشد چرا که شاید اگر احمدی نژاد در انتخابات حضور پیدا می کرد مشکلات ۸۸ تکرار می شد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری افزود: از دیدگاههای مختلف می شود احتمالات را مشخص کرد که تحقق هر کدام درصدی دارند اما اینکه بگوییم طبق قانون، یک رئیس جمهور در کشور ۸ ساله می شود، صحیح نیست.

وی با اشاره به اینکه روحانی با یک سری اهداف و شعارها در انتخابات شرکت کرد، گفت: اینکه برخی می گویند روحانی گفته بود طی ۱۰۰ روز اقتصاد را ساماندهی می کنند چنین نیست چرا که هیچ وقت چنین صحبتی مطرح نشد و روحانی گفته بود که پس از گذشت ۱۰۰ روز وضعیت اقتصادی کشور را بیان می کند.

باهنر با بیان اینکه دولت روحانی چند کار خوب و موثر انجام داده است، گفت: از جمله کارهای بسیار خوب دولت، برجام بود که به اعتقاد من باید انجام می شد هر چند که برای دولت هزینه داشت و گروهی موافق و مخالف این کار بودند اما باید این کار انجام می شد.

تمام امید دولت به پسابرجام بود

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین یادآور شد: یکی از دلایل مخالفت ما با گفتگو با آمریکا نبود یک گفتگوکننده قوی بود چرا که نمی خواستیم تجربه توافق الجزایر تکرار شود و آمریکا کلاه بر سر ما بگذارد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: تیم مذاکره کننده قوی بسته شد و کار خود را به خوبی انجام داد هر چند که صد درصد برنده نبودیم اما ۷ گل زدیم و سه گل هم خوردیم اما اینکه بگویم باید زیر برجام بزنیم و به دوران قبل از برجام بازگردیم صحیح نیست.

وی افزود: متاسفانه دولت تمامی تخم مرغ های خود را در یک سبد قرار داد و تمام امید دولت به پسابرجام بود که البته تا این لحظه اتفاقات خوبی انجام شد و امیدواریم که ادامه داشته باشد.

باهنر حرکت های اقتصادی دولت را قابل قبول عنوان کرد و گفت: زمانی که دولت تحویل شد شاهد تورم ۴۵ درصدی بودیم اما امروز حرکت بزرگ دولت روحانی تورم را تک رقمی کرده که به اعتقاد من و برخی از اقتصاددانان تورم تا این اندازه نیز نباید کاهش پیدا می کرد تا جامعه فریز نشود.

کاندیدا نخواهم شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: دولت از رکود عبور کرده اما مردم همچنان در رکود هستند و اگر روحانی خواهان انتخاب مجدد است یکی از راههای آن رفع این رکود در میان مردم و ایجاد امید به آینده کشور است چرا که امروز شاهد حضور شش میلیون فارغ التحصیل بیکار در کشور هستیم. ازطرفی دیگر موضوع مسکن نیز باید ساماندهی شود زیر امروز بعد از ۳۷ سال کالا در کشور موجود است اما خریدار نداریم.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کاندیدا شدن برخی از افراد در انتخابات گفت: نگرانی از حضور احمدی نژاد در انتخابات با توصیه های مقام معظم رهبری برطرف شد چرا که نمی خواستیم شاهد اتفاقات دیگر باشیم اما کاندیداهای ریاست جمهوری کشور نیز باید مراقبت باشند که اگر در دوره های قبل از آنها استقبال نشده مجدد شرکت نکنند.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه خود من اعلام کردم که کاندیدا نخواهم شد، گفت: اصرار بر تکرار نامزدی انتخابات جالب نیست و امیدوارم عده ای به این تکلیف شرعی برسند که خود را نامزد انتخابات نکنند.

وی افزود: رئیس جمهور باید فردی عاقل، باخرد و شجاع باشد و در برخی از مواقع رضایت کوتاه مدت مردم را بر منافع درازمدت مردم ترجیح ندهد.

باهنر تاکید کرد: حذف برخی از یارانه بگیران به طور حتم ریزش آرا را به همراه دارد اما در بلند مدت باعث رضایت مندی می شود بنابراین باید این شجاعت داشته باشد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سئوال دانشجویی مبنی بر غیرقانونی بودن رد صلاحیت سیدحسن خمینی و مینو خالقی گفت: خود سیدحسن خمینی نیز انتظار ندارد که مسئولیت در این کشور موروثی شود و قرار نیست کسی به دلیل نوه امام(ره) بودن مسئولیت بگیرد و هیچ موقع نیز ادعای مجتهد بودن نکرده است.

وی گفت: در بحث مینوخالقی نیز من پاسخگو نیستم اما همین قدر می دانم که فیلمی به دست شورای نگهبان رسید و آنان نیز طبق وظیفه و قانون صلاح را بر رد صلاحیت او دیدند.